۱۲۱۵ نفر از مردم خاش در طرح نذرآب ویزیت رایگان شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۲۱۵ نفر از مردم این شهرستان در قالب طرح نذر آب با تلاش پزشکان کاروان سلامت استان تهران بطور رایگان ویزیت شدند.

علیرضا میربهاء الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح نذرآب در پنج سال گذشته با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر در استان های گرفتار خشکسالی جنوب کشور اجرا شد در این طرح علاوه بر آبرسانی؛ خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس طرح "نذرآب پنج" در سیستان و بلوچستان در شهرستان‌خاش از سوم بهمن به مدت پنج روز اجرا شد که در قالب آن مردم این شهرستان توسط پزشکان متخصص، دندانپزشک و روانشناس ویزیت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت علاوه بر ویزیت رایگان بیماران و اقدامات نظیر توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی عملیات ساخت طرح آبرسانی به روستای کهورک ایرندگان نیز آغاز شد.

وی اجرای اجرای متنوع برنامه های خدمات رسانی، فرهنگی و محرومیت زدایی را از دیگر اقدامات در قالب طرح نذر آب در خاش عنوان کرد.

 «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنان است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس تا کنون در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر ۲۰ سال و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار