۶۴ فروشگاه عرضه سم در قزوین به داروخانه گیاهپزشکی تبدیل شدند

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: ۲۲۰ فروشگاه عرضه سموم نباتی در استان وجود دارد که از این میان ۶۴ واحد به داروخانه گیاهپزشکی تبدیل شده‌اند.

فرامرز حریری مقدم رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در نشست شرکت‌های خدمات مشاوره فنی بخش خصوصی با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۲۰ فروشگاه عرضه سموم نباتی در استان قزوین وجود دارد که از این میان ۶۴ واحد در راستای بند ج ماده ۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع به داروخانه گیاهپزشکی تبدیل شده‌اند.

حریری مقدم افزود: این واحد‌ها نه به عنوان یک سم فروش بلکه با حضور متخصصان و کارشناسان فنی به نسخه نویسی برای مقابله با آفات اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: حضور مسئول فنی دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در داروخانه‌های گیاهپزشکی موجب پایداری در امنیت غذایی می‌شود.

 رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: حضور مسئول فنی در داروخانه گیاهپزشکی الزامی و ضروری است، این امر موجب اشتغال کارشناسان عضو سازمان شده و موجب می‌شود تا از ظرفیت علمی آن‌ها بیش از گذشته استفاده شود.

حریری مقدم افزود: سیاست دولت سیزدهم واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.