آغاز آموزش سواد دیجیتال به ۱۵۵ هزار دانش‌آموز قزوینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اجرای طرح آموزش سواد دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه‌نویسی به ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در مدارس استان قزوین آغاز شد.

 نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در قالب اجرای طرح آموزش سواد دیجیتال ۱۵۵ هزار دانش‌آموز استان قزوین به همراه ۵۷۴ نفر آموزگار و معلم از نظر سواد دیجیتال و مهارت برنامه‌نویسی توانمند می‌شوند.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش سواد فضای مجازی و ترویج محتوا و خدمات موجود در محیط مجازی صیانت‌شده و نحوه استفاده از امکانات تعبیه شده در این محیط از جمله اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در گام نخست اجرای این طرح ۲۸ نفر از آموزگاران علاقه‌مند و دارای صلاحیت در دوره توانمندسازی مربی راهبری طرح شهید همت شرکت کردند.

سیاهکالی مرادی گفت: در گام دوم این طرح هم که در روز‌های آینده آغاز می‌شود، مربی راهبران اقدام به آموزش آموزگاران مدارس مجری و در گام سوم آموزگاران مدارس مجری نسبت به آموزش دانش آموزان کلاس خود اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گذراندن دوره‌های آموزشی مربی راهبران، مراسم افتتاحیه گام دوم و سوم این طرح به طور همزمان در تمام مدارس الگوی نواحی و مناطق ۱۴ گانه در روز دوشنبه یازدهم بهمن با حضور رؤسای ادارات و معاونان آموزشی و مدیران مدارس مجری، راهبران آموزشی تربیتی و سرگروه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.