افزایش ۹ برابری تسهیلات اعتباری طرح‌های گردشگری استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: میزان تسهیلات اعتباری برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری این استان ۹ برابر رشد داشته است.

حسن محمدی‌ادیب گفت: امسال ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای پرداخت به طرح‌های گردشگری این استان تخصیص یافته است که این میزان در مقایسه با تسهیلات اعتباری طرح‌های گردشگری سال گذشته ۹ برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در نشست با فرماندار خلخال افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از عوامل توسعه استان اردبیل به خصوص در مناطقی مثل خلخال که کشاورزی و صنعت آن ضعیف است، مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است.

محمدی ادیب از برگزاری جشنواره بین‌المللی عشایر استان اردبیل در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: با توجه به انتخاب نام این استان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ این جشنواره با همکاری اداره کل امور عشایری استان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مهمانانی از کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تاخیر ۵ ساله در اجرای پروژه گردشگری پل معلق خلخال گفت: با تغییر سهامداران شرکت شادی گستر و مجری قبلی این پروژه، سهامداران جدید عملیات اجرایی این پروژه را از سال آتی ادامه خواهند داد.

نگار سریع‌الاطلاق با بیان اینکه برنامه اعلامی از سوی سهامداران این شرکت برای اجرای پروژه پل معلق خلخال چهار ساله بوده، افزود: با توجه به اینکه بر اساس قوانین جدید اراضی ملی واگذاری به مجریان طرح‌های گردشگری به صورت فازبندی انجام می‌شود، از مجموع ۱۴ هکتار اراضی ملی واگذار شده به سرمایه‌گذار قبلی این پل، در فاز اول سه و نیم هکتار به مجری جدید واگذار خواهد شد و در صورت تکمیل به موقع پروژه اراضی برای اجرای فاز‌های بعدی به این شرکت واگذار خواهد شد.

او همچنین از تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سال جاری به شهرستان خلخال خبر داد و تاکید کرد: در سال آتی نیز تلاش خواهیم کرد تا با تخصیص اعتبار مناسب از محل اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری زمینه توسعه گردشگری خلخال را فراهم کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.