انتقال پرونده مالیاتی معدن مس انجرد به شهرستان اهر

فرماندار اهر از انتقال پرونده مالیاتی معدن مس انجرد به این شهرستان خبر داد.

آقای غنی‌زاده در جلسه شورای معادن شهرستان اهر با اشاره به اینکه تاکنون ۸ معدن به چرخه تولید و اشتغال وارد شده اند گفت: علی‌رغم تذکرات مکرر مبنی‌ بر فعال‌سازی پهنه‌های معدنی، ۸ معدن در شهرستان اهر با وجود گذشت سال‌ها از اخذ پروانه بهره‌برداری هنوز اقدامی برای استخراج و بهره‌برداری نکرده‌اند اگر هر یک از معادن نسبت به فعال‌سازی اقدام نکنند پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل می‌شود.

فرماندار اهر از انتقال پرونده مالیاتی یکی از معادن به شهرستان اهر برای اولین‌بار خبر داد و گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری مطالبه‌ عمومی مردم اهر پرونده مالیاتی معدن مس انجرد به شهرستان اهر منتقل شد.

وی بر لزوم انتقال حساب‌های مالی به بانک‌های شهرستان اهر و استقرار دفاتر معادن در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: اغلب مردم معتقدند که معادن با وجود استخراج و انتقال مواد معدنی خام به خارج از شهرستان هیچ‌گونه عایدی برای شهرستان اهر ندارند لذا انتقال حساب‌های بانکی و مالیاتی به شهرستان جهت تاثیر اقتصادی و ایجاد ارزش‌افزوده از جمله مهمترین مطالبات مردمی است.

آقای غنی‌زاده با اشاره به این‌که معادن اهر ملزم به تامین نیروی کار و مایحتاج از شهرستان هستند، تصریح کرد: وقتی معادن در این شهرستان فعالیت می‌کنند و مردم مجبور به تحمل خاک و تخریب‌های معادن هستند بایستی ارزش‌افزوده، مالیات، نیروی کار و خریدها از شهرستان اهر انجام گیرد.

وی با اشاره به تخریب زیرساخت‌های مناطق روستایی توسط برخی معادن خاطرنشان کرد: متاسفانه  تردد ماشین‌آلات برخی معادن شن و ماسه موجب تخریب راه‌های ارتباطی روستاها شده اما بر اساس گزارش اداره راهداری هنوز اقدامی برای جبران خسارت‌ها صورت نگرفته است.

آقای غنی‌زاده بر ضرورت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی معادن شهرستان اهر تاکید کرد و افزود: قانوناً معادن مکلف هستند تا به انجام مسئولیت‌های اجتماعی که در قانون پیش‌بینی شده است عمل کنند این موضوع مطالبه‌ عمومی مردم اهر است و ما به عنوان نماینده دولت و خادم مردم  پیگیر مطالبات مردم هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
اصولا باید معادن در این مناطق با پروژه های منطقه گره بخورد تا مردم تاثیر آن را در زندگی خود ببینند. این مناطق جزء سرسبزترین موقعیت ها و دیدنی ترین جاهای ایران هستند که با هزینه های اندک به قطبهای گردشگری و جهانگردی تبدیل می شوند. باید اقتصاد این مناطق با این معادن گره بخورد و برای هر معدن مجموعه ای از فعالیت ها در کنار هم تعریف شود. در این صورت هست که مردم هم پای کار می آیند و از این طرح ها حمایت خواهند کرد.