بیشترین ورودی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زنجان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان زنجان گفت: بیشترین ورودی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و نیاز ‌است تا فرهنگ مهارت آموزی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان زنجان گفت: جوانان پس از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن مهارت فنی و عدم توجه به فرهنگ مهارت آموزی بیکار می‌شوند این درحالی است که بهره‌مندی از آموزشهای فنی و حرفه‌ای می‌تواند راهکاری برای توانمندی و اشتغال ‌آنان باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا خیرین مهارتی می‌توانند افراد آموزش دیده ‌را در بخش تولید هدایت و وارد بازار کار کرده و از این طریق در بخش ‌اشتغالزایی استان نیز ورود کنند. ‌

این مسوول با بیان اینکه خیرین، فعالان بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی، همراه و همگام با ‌آموزش فنی و حرفه ای در تجهیز و تأمین مواد مصرفی کارگاهی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در مدار ایجاد فرصت‌های شغلی در ‌مناطق کم‌برخوردار نقش آفرین هستند، اظهار کرد: هیات امنایی کردن آموزش های مهارتی از جمله راهکارهای مؤثر در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار خروج کشور از وضعیت موجود و رفع مشکلات فعلی در حوزه اشتغال، گرایش به سمت مهارت آموزی است و مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مجمع راهبردی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشد و ضرورت دارد که راهبردهای کلان حوزه مهارت در این فضا تعیین شود زیرا بهترین و واقعی‌ترین فضای ارتباط با دنیای واقعی است.

انصاری با بیان اینکه اشتغال جوانان ایرانی و ترویج فرهنگ کارآفرینی علاوه بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، از هدررفت منابع و مهاجرت بی رویه جلوگیری می‌کند، افزود: توسعه فرهنگ کار در بین جوانان، تنها راه حل اقتصاد پایدار در کشور است که می‌تواند زمینه رضایتمندی جامعه را فراهم کند و در این میان تحقق این هدف، بدون مشارکت خیرین امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین مهارتی از جنس خود مردم هستند که عهده دار می‌شوند تا با آگاهی بر جامعه، اقتصاد و تعامل تنگاتنگ با بنگاه‌های اقتصادی در به‌کارگیری نیروی کار ماهر و مهارت آموخته این مهم را مورد توجه قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
حقوق ودستمزد کارکنان آموزش فنی وحرفه ای بسیار پائین است جاداردتا مسئولان قبل از هر کاری به فکر اصلاح حقوق و دستمزدها فکری کنند.