وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دشمن به دنبال تحریم جشنواره فیلم فجر توسط هنرمندان بود

محمد مهدی اسماعیلی گفت: دشمنان به دنبال تحریم جشنواره فیلم فجر توسط هنرمندان بودند، اما در تحریم این جشنواره و سایر رویداد‌های هنری کشور شکست خوردند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در دیدار آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در حوزه برنامه‌های نمایشی در دولت فعلی چند برابر دوره‌های قبل کار تولید شده است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  عنوان کرد: پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر، دشمنان ما با اقدام به تهدید، سیاه نمایی و تخریب به دنبال عقب نشینی جریان‌های فرهنگی هنری کشور بودند، اما با همت هنرمندان مؤمن و متعهد کار‌های خوب با نگاه امید آفرین تولید شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: با همت هنرمندان مومن و متعهد چندیدن برابر دوره‌های گذشته کار خوب در جشنواره فجر داریم و با ایجاد جریان امید فضای جشنواره بسیار خوب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در جهاد تبیین خود را مخاطب اصلی می‌بینیم و حوزه فرهنگ و هنر ابزار مناسبی برای جهاد تبیین است و در حوزه هنر، کتاب، رسانه‌ها و هنر‌های نمایشی اقدام‌های زیادی برای جهاد تبیین انجام می‌شود.

اسماعیلی گفت: در آغاز کار دولت مشکلات فرهنگ را بیش از بخش‌های دیگر دیدیم، حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت‌ها و تکالیف زیادی دارد که اجرای آن نیازمند انرژی و بودجه زیادی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دشمنان در فتنه اخیر از دریچه مسائل فرهنگی وارد شدند و به این نظام و انقلاب هجمه وارد کردند، اما به یاری خدا به واسطه خون‌هایی که برای حفظ انقلاب و کشور ریخته شد و اخلاص رهبر معظم انقلاب، فتنه تا حدی از بین رفت.

اسماعیلی تاکید کرد: در تلاش هستیم مشکلات را به صورت اعمالی و نه فقط اعلامی برطرف کنیم و با درس آموزی از گذشته کار را آغاز کرده و در ابتدا به سمت ایجاد زیر ساخت‌های لازم رفتیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در دولت سیزدهم حوزه فعالیت‌های دینی را تقویت کردیم، حمایت از هیات ها، مجامع دینی و قرآنی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست و بخشی از بودجه‌ها به مجموعه‌های مردمی جبهه انقلاب تخصیص داده شد که حرکت‌های اثرگذاری انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.