فرانسه سفیر خود را از بورکینافاسو فراخواند

وزارت خارجه فرانسه در پی تحولات اخیر از فراخوانی سفیر این کشور از بورکینافاسو خبر داد.

وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که سفیر خود را از بورکینافاسو به دلیل تحولات اخیر یک روز پس از اعلام پاریس که نیرو‌های خود را از این کشور آفریقایی خارج می‌کند، فرا می‌خواند.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم سفیر خود را در پاریس فرا بخوانیم تا درباره وضعیت و چشم‌انداز همکاری‌های دو جانبه خود رایزنی کنیم».

اعتراضات مخالفان حضور نظامی فرانسه در بورکینافاسو افزایش یافته است که تا حدی به این تصور مرتبط است که فرانسه به اندازه کافی برای مقابله با شورش‌ها و ناآرامی‌ها که در سال‌های اخیر از کشور همسایه یعنی مالی گسترش یافته، موثر نبوده است.

فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهایش را در ماه آینده پس از درخواست حکومت نظامی از این کشور خارج خواهد کرد.

دولت بورکینافاسو روز شنبه به طور رسمی از نیرو‌های فرانسوی مستقر در این کشور خواست که ظرف یک ماه آینده خاک بورکینافاسو را ترک کنند.

این در حالی است که طی چند ماه گذشته تظاهراتی در شهر‌های مختلف بورکینافاسو ضد حضور نظامیان فرانسوی در این کشور برگزار شد. آنان فرانسه را متهم کردند که اقدامات کافی برای کمک به دولت بورکینافاسو در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی انجام نداده است. معترضان همچنین فرانسه را به همدستی در برخی مواقع با مهاجمان تروریست در این کشور متهم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار