فروش تلگرامی مقاله، ترفند کلاهبرداری از دانشجویان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در پیام‌رسان تلگرام از دانشجویان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید مقاله در یکی از کانال‌های تلگرامی از وی کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد مالباختگان پس از مشاهده آگهی فروش انواع مقاله آماده در یکی از کانال‌های تلگرامی با شخص آگهی‌دهنده تماس برقرار کرده و با توجه به درخواست فروشنده اقدام به واریز مبالغی به حساب وی می‌کنند، اما فروشنده نه تنها مقاله‌ای برای آن‌ها ارسال نمی‌کند بلکه پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب در این صفحات اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، لذا از شهروندان تقاضا داریم قبل از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند و هرگونه تبادل وجهی را پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

او اضافه کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.