واکنش کشور‌های عربی به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین

کشور‌های عربی یورش وحشیانه اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین که ۹ شهید برجای گذاشت را محکوم کردند.

وزارت خارجه مصر امروز پنجشنبه، از رژیم صهیونیستی خواست فورا حمله به اردوگاه‌های فلسطین را متوقف کند.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که "تهاجم نیرو‌های صهیونیست به اردوگاه فلسطینی جنین در صبح امروز پنجشنبه را محکوم می‌کند."

این وزارتخانه این حملات را تهدیدی عنوان کرد که اوضاع امنیتی در کرانه باختری را از کنترل خارج می‌کند.

مصر که نقش میانجیگری بین فلسطین و اسرائیل را بر عهده دارد، نسبت به «عواقب حملات علیه امنیت و ثبات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و منطقه» هشدار داد.

در همین حال، وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای به شدت، تجاوز وحشیانه اسرائیل به اردوگاه جنین را محکوم و اعلام کرد این حملات در راستای جنایات شنیع و وحشتناک علیه ملت بی‌دفاع فلسطین است.

همچنین وزارت خارجه اردن نیز ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شهر‌های فلسطین اشغالی و تجاوزات مکرر آن‌ها که حمله به شهر و اردوگاه جنین جدیدترین نمونه آن است را محکوم کرد.

سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن حمله نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و نسبت به آغاز دور جدیدی از خشونت‌ها که پرداخت هزینه آن بر همه لازم خواهد آمد هشدار داد.

وی گفت: خشونت هیچ نتیجه‌ای جز خشونت بیشتر به دنبال نخواهد داشت و این گونه حملات در کنار متوقف شدن کامل روند صلح شرایط را به تنش شدید که تهدید کننده امنیت و ثبات است سوق خواهد داد.

این دیپلمات اردنی بر ضرورت توقف کامل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی و تمام اقدامات غیر قانونی آن که نابود کننده راهکار دو دولتی است تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای حمله نیرو‌های صهیونیست به اردوگاه جنین را به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام برای توقف حملات این رژیم شد.

در این بیانیه آمده است: عربستان با اقدامات نیرو‌های اشغالگر اسرائیل در نقض خطرناک قوانین بین‌المللی کاملا مخالف است و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود در پایان‌دادن به اشغالگری و توقف تنش و حملات اسرائیل و تأمین امنیت لازم برای غیر نظامیان عمل کند.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب با شدیدترین الفاظ حمله به شهر و اردوگاه جنین را که توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیل انجام شد، محکوم کرد.

ابوالغیط گفت: سکوت در برابر حمله به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها و کشتار فلسطینی‌ها به این شکل فجیع که در جنین شاهد آن هستیم، تهدیدی برای بحرانی‌تر شدن وضعیت در سرزمین‌های اشغالی و از دست رفتن کنترل اوضاع است.

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری نیز، ادامه تهاجمات اسرائیل به شهر‌های اشغالی فلسطین و حملات مکرر به آن‌ها را که آخرین آن تجاوز به شهر جنین بود به شدت محکوم کرد.

الحجرف از جامعه جهانی خواست تا در برابر این جنایت شنیع و ادامه دار علیه مردم فلسطین مداخله فوری و از آن‌ها حمایت کند.

امارات متحده عربی حمله نیرو‌های صهیونیست به اردوگاه جنین را که چند شهید به جای گذاشت محکوم کرد.

وزارت خارجه این کشور در بیانیه خود ضمن محکوم کردن این حمله، از اسرائیل خواست که از تشدید تنش خودداری کند و به اقداماتی که موجب بی ثباتی در منطقه می‌شود دست نزند.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل، قدرت اشغالگر و کابینه تروریست آن، این کشتار را به سوابق تجاوزکارانه، کشتار و نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه خود اضافه کرد و از مصونیتی که توسط دولت ایالات متحده با بی توجهی شدید به قوانین بین المللی و استاندارد‌های دوگانه آشکار برای آن فراهم شده بهره‌مند است.

این بیانیه می‌افزاید: سوریه ضمن اینکه بر حمایت خود از ملت فلسطین و حق آن‌ها برای ایجاد کشوری مستقل در خاک خود مطابق با قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت و مجمع عمومی و دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل تاکید می‌کند، از کشور‌های عضو می‌خواهد که برای پایان دادن به جنایات و تجاوزات اسرائیل، پاسخگویی در قبال آن‌ها و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل که پایان دادن به اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل را خواستار است، اقدام فوری کنند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست امروز به اردوگاه جنین یورش برده و صدای تیراندازی سنگین همزمان با سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی شنیده می‌شد. در جریان این یورش، عده‌ای از فلسطینیان اردوگاه جنین شهید و زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد شهدای حمله امروز اشغالگران اسرائیلی به جنین به ۱۰ نفر از جمله یک زن سالمند است. تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنین ۲۰ زخمی از جمله ۴ نفر با وضعیتی وخیم بر جا گذاشته است.

لحظاتی قبل، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله رژیم اشغالگر به اردوگاه جنین، سکوت مجامع بین المللی را شرم آور دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار