گاز کارخانه‌های آجرپزی استان قزوین قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز قزوین از اعمال محدودیت جدی برای مصرف گاز در صنایع پرمصرف خبر داد و گفت: در این راستا گاز کارخانه‌های آجرپزی استان قطع و تزریق گاز به صنایع فولاد نیز ۳۰ درصد محدود شد.

علی حجتی‌پور مدیرعامل شرکت گاز قزوین با بیان اینکه مصرف روزانه گاز در استان قزوین از ۱۳.۵ میلیون متر مکعب عبور کرده است، اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر کلیه مشترکان گاز در استان قزوین بیش از ۱۳.۵ میلیون متر مکعب گاز در استان قزوین مصرف کردند که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه برودت و سرمای شدید هوا عامل افزایش مصرف گاز در استان است، اضافه کرد: ادامه برودت و افزایش مصرف گاز باعث شد که محدودیت مصرف گاز در مجتمع‌های تجاری بین ساعت ۶ بعدازظهر تا ۹ صبح همچنان تمدید شود و این مجتمع‌ها باید موتورخانه‌ها خود را در حالت آماده به کار نگه‌دارند و حق روشن کردن آن را ندارند.

حجتی‌پور با اشاره به روند اجرای طرح پایش مصرف گاز در واحد‌های اداری و تجاری استان قزوین ادامه داد: این طرح از ۲۲ آذرماه در استان قزوین شروع شده و تا امروز بیش از ۵ هزار بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و مجتمع‌های تجاری در حوزه مصرف گاز داشته‌ایم. در راستای این بازرسی‌ها تاکنون انشعاب گاز ۷۰ واحد اداری و تجاری را به خاطر رعایت نکردن الگوی مصرف قطع کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین از اعمال محدودیت جدی برای مصرف گاز در صنایع پرمصرف خبر داد و گفت: در این راستا گاز کارخانه‌های آجرپزی استان قزوین قطع شده و کوره‌های آجرپزی حق استفاده از گاز طبیعی را در این زمان از سال ندارند. همچنین تزریق گاز به صنایع فولاد استان قزوین هم ۳۰ درصد محدود شده است.

عامل افزایش مصرف گاز استان قزوین مشترکان خانگی هستند

حجتی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد ادارات و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ما الگوی مصرف گاز را رعایت می‌کنند، افزود: در حال حاضر عامل افزایش مصرف گاز در استان قزوین مشترکان خانگی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۲ درصد مشترکان خانگی گاز در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ۳۵ درصد مشترکان خانگی پرمصرف هستند و بیشتر از الگوی مصرف گاز مصرف می‌کنند و ۳ درصد هم متأسفانه بدمصرف محسوب می‌شوند و مصارف گاز غیرمتعارف و بسیار زیادی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.