خسارات سهمگین بلایای طبیعی به اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲

بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی بیش از ۳۱۳ میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب وارد کرده است.

سال ۲۰۲۲ یکی از مخرب‌ترین سال‌ها از منظر بلایای طبیعی در جهان بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "کارگزار بیمه اون" اعلام کرد بلایای طبیعی که بیشتر آن ناشی از تغییرات اقلیمی در جهان بوده است در سال گذشته میلادی باعث ۳۱۳ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد جهان شد. این در حالی است که شرکت‌های بیمه تنها نیمی از این حوادث را پوشش داده اند.

این کارگزار بین المللی بیمه با اشاره به آمار‌های جهانی از حوادث طبیعی افزود: شرکت‌های بیمه در سال گذشته ۱۳۲ میلیارد دلار معادل ۵۷ درصد خسارات را پرداخت کردند. این در حالی است که اقتصاد جهان آسیب جدی از این تغییرات اقلیمی دید و در تامین کامل خسارات ناکام ماند.

در سال گذشته میلادی شمار بلایای طبیعی شامل سیل و طوفان افزایش یافته و به ۴۲۱ مورد در جهان رسید. این میزان در سال ۲۰۰۰ میلادی ۳۹۶ مورد بود. این در حالی است که بیشتر هزینه‌های از دست رفته به دلیل عدم بیمه در کشور‌های پیشرفته نظیر آمریکا و اروپا رخ داده است.

بالاترین هزینه‌های بلا‌های طبیعی در جهان که از سوی بیمه‌ها تامین خسارت شد مربوط به طوفان یان بود. طوفان یان در سپتامیر ۲۰۲۲ ایالت فلوریدا را در هم کوبید و به ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار دارایی‌های بیمه شده خسارت وارد کرد. این در حالی است که مجموع خسارات این طوفان در این ایالت به ۹۵ میلیارد دلار رسید.

خسارات مادی تنها ماحصل تغییرات اقلیمی در جهان نبود. در سال گذشته متاسفانه ۳۱ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل بلایای طبیعی در سرتاسر جهان جان خود را از دست دادند که دو سوم آن‌ها به گرمای بی سابقه در اروپا در ماه ژوئن و جولای مربوط می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار