مذاکره گروهک‌های تروریستی کُرد با اربیل برای توقف حملات

گروهک اتحاد میهنی کردستان عراق مدعی شد که گروهک‌های تروریستی کُرد در توافق با اربیل حملات خود در مرز ایران را متوقف کرده‌اند.

«غیاث سورچی» رهبر اتحاد میهنی کردستان عراق امروز (پنج‌شنبه) از وجود توافق با گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب کُرد برای آرام کردن و توقف فعالیت آن‌ها در شمال عراق و در مرزهای ایران خبر داد.

به گزارش بغداد الیوم، غیاث سورچی گفت بیش از ۲ ماه است که ایران هیچ حمله‌ای به مواضع این گروهک‌ها در خاک عراق در روستا‌های مرزی اقلیم کردستان صورت نداده است.

این عضو ارشد حزب اتحاد میهنی همچنین ادعا کرد که گروهک‌های تروریستی کرد، از این پس به کار سیاسی و دیپلماتیک خواهند پرداخت.

وی مدعی شد: «سال‌ها است که مذاکرات و تحولاتی در دوره گذشته با احزاب کرد ایرانی برای آرام کردن و توقف فعالیت و توسل به اقدامات دیپلماتیک و سیاسی در جریان بوده است.»

چندی پیش «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق از استقرار ۶ هزار نیروی پلیس در مرز‌های اقلیم کردستان با ایران و ترکیه خبر داد و گفت: «تصمیمی برای کنترل مرز‌های عراق با کشور‌های ایران و ترکیه و اتخاذ تدابیری برای کنترل این مرز‌ها گرفته شد و در راستای کنترل مرز کشور با ترکیه و ساخت پاسگاه‌ها، نصب دوربین و ساخت بُرج دیده بانی بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.»

دبیرکل حزب سوسیال دموکرات منطقه کردستان عراق در تمجید از شهید سلیمانی، گفت که او اولین کسی بود که برای مقابله با داعش وارد منطقه کردستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر
آخرین اخبار