ورودبانوان سیستان وبلوچستان،به عرصه کسب وکار ملی وجهانی

مدیرکل دفتراموربانوان وخانواده استانداری سیستان وبلوچستان از امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز توسعه اقتصادی زنان به منظور حضور بانوان هنرمند استان در عرصه کسب و کار ملی و بین المللی خبرداد.

زهرا ابراهیمی   مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این تفاهم‌نامه به منظور رونق کسب و کار بانوان هنرمند فعال در حوزه سوزن دوزی بین استانداری، میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با مرکز توسعه اقتصادی زنان امضا شد.

زهرا ابراهیمی افزود : صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جدا از زیبایی و کاربردهایش، بستر مناسب اشتغال و کارآفرینی است و بسیاری از زنان در سیستان و بلوچستان بویژه در جوامع محلی روستایی از تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی امرار معاش می‌کنند و بسیاری از فعالان اقتصادی و اجتماعی نیز در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تنوع و کیفیت صنایع‌دستی به ویژه سوزن دوزی زنان این استان همواره مورد توجه و شهره هنردوستان بوده و مشتریان خاص خود را در بازارهای داخلی و خارجی داشته و دارد.

وی، گفت: استان برمبنای این تفاهم‌نامه، علاوه برمحورهای همکاری مختلف هرساله نمایشگاهی از آثار هنرمندان بانوی استان در چابهار و با حضور اعضای اتحادیه تولید پوشاک کشور برای استفاده از هنر بانوان استان در صنعت پوشاک و مد برگزار و هنرِدست این بانوان بر اساس متناسب‌بودن با نیازهای روز و ایجاد فرصت بهتر برای فروش مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار