ریابکوف: آمریکا مذاکرات استارت را سیاسی می‌کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه به تلاش واشنگتن برای سیاسی کردن مذاکرات پیمان استارت واکنش نشان داد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه در مصاحبه‌ای به روزنامه کومرسانت گفت که واشنگتن مذاکره درباره پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) را سیاسی می‌کند.

او معتقد است آمریکا نگران این است که ادامه گفتگو‌ها و برگزاری "جلسه کامل کمیسیون مشورتی دوجانبه" در این زمان (بحبوحه جنگ)، تلاش‌های واشنگتن برای "بی اعتبار کردن روسیه در عرصه بین المللی" را تضعیف کند.

ریابکوف گفت که اقدامات تهاجمی واشنگتن باعث می‌شود عملاً گفتگوی "سازنده و ثمربخش" در مورد موضوع کنترل تسلیحات با روسیه نداشته باشد.

پیشتر روسیه اعلام کرده بود هیچ گونه اطلاعاتی در مورد دیدار احتمالی بین مقامات آمریکایی و روسیه برای مذاکره در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات درباره چارچوب جدید کنترل تسلیحات در دست نیست.

استارت جدید، پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۰، در پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت آمریکا که در سال ۲۰۱۰ استارت جدید را با باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا امضا کرد، گفته که او «اکنون مذاکرات جدید را نامناسب‌ترین زمان» می‌داند، زیرا روسیه در حال حاضر هیچ رابطه‌ای با آمریکا ندارد این قرارداد که به دنبال کاهش تعداد موشک هسته‌ای است، آخرین بار در سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار