اختصاص ۸ آمبولانس اهدایی سازمان ملل به مهاجرین افغانستانی

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت از اهدای ۸ دستگاه آمبولانس از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به مهاجرین افغانستانی مقیم ایران خبر داد.

محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت از اهدای ۸ دستگاه آمبولانس از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد خبر دارد و گفت: این آمبولانس‌ها به منظور رفع نیاز و ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات سلامت محور به مهاجرین افغانستانی مقیم ایران اهدا شده که در ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، اصفهان، کرمان، زاهدان، مشهد، ایرانشهر، رفسنجان و تهران، مستقر می شوند و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کشورها در شرایط گوناگون باید در ارتقای سلامت یکدیگر همراه و همکار باشند. خصوصاً زمانی که آن کشورها با مسائل و مشکلات مضاعفی روبرو باشند.

نیکنام خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از دیرباز میزبان میلیون‌ها برادر و خواهر افغانستانی بوده و جای خرسندی است که می‌توانیم منشأ کمک به همنوعان کشور دوست و برادرمان باشیم.

دستیار ویژه وزیر بهداشت افزود: این اقدام، بخشی از نیازهای اتباع افغانستانی در انتقال بیماران مخصوصاً مادران باردار را مرتفع می‌سازد.

وی با بیان اینکه کمک بشردوستانه کشورها به یکدیگر باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: ایران اخیراً ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت را به نیکاراگوئه و تعدادی واکسن نیز به کشور عراق اهدا کرده و این در شرایطی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد اما بازهم به وظیفه انسانی خود عمل می‌کند و کمک ما به پناهندگان افغانستانی نیز در همین راستا است.

نیکنام افزود: امروزه کشورهای غربی که شعار انسان دوستی سر می‌دهند، با پناهندگان بی پناه بدرفتاری می‌کنند و آنها را تحت فشارهای زیادی قرار می‌دهند، اما سالهاست که میلیون‌ها تبعه افغانستان در کشور ما زندگی می‌کنند. در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹ و در زمینه سایر خدمات بهداشتی نیز جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین ایرانیان و اتباع افغانستانی قائل نبوده است.

وی در ادامه گفت: تقریباً سه هفته آینده وزیر بهداشت کشور افغانستان مهمان ما خواهد بود و این اقدام بشردوستانه را به سمع و نظرشان خواهیم رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.