توسعه همکاری اقتصادی و گردشگری قشم و عمان

در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد قشم و استاندار مسندم عمان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری قشم و عمان تاکید شد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با استاندار مسندم عمان گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی موجود در منطقه، در آینده شاهد راه اندازی خطوط دریایی و هوایی میان جزیره قشم و عمان باشیم.

افشار فتح الهی گفت: شهرستان قشم از نظر تولید محصولات شیلاتی بویژه در حوزه میگو و پرورش ماهی در قفس دارای جایگاه برتر در استان است و فرصت‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت در حوزه آبزی پروری و صادرات محصولات آن در منطقه وجود دارد.

فتح الهی با بیان اینکه نزدیکی جزیره قشم و جزیره خصب در استان مسندم عمان یک مزیت ویژه به شمار می‌رود، گفت: امیدواریم با راه اندازی خطوط دریایی و هوایی شاهد افزایش تردد گردشگران و مسافران بین این دو منطقه در آینده نزدیک باشیم.

او با اشاره به بازدید صورت گرفته از دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: قشم دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه نفت و انرژی است که امروز و در بازدید از این نمایشگاه نسبت به بخشی از توانمندی‌های موجود شناخت کافی ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه ریزی‌های خوبی نیز در حوزه بانکرینگ در این منطقه صورت گرفته است و برای همکاری در این زمینه و تامین سوخت مورد نیاز کشتی‌های عبوری در منطقه تنگه هرمز آمادگی کامل در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد.

او گفت : منطقه آزاد قشم برای امضای تفاهم نامه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف گردشگری، تجاری، نفت و انرژی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی به صورت مشترک آمادگی کامل دارد.

وزیر مشاور و استاندار مسندم عمان نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی بویژه حوزه نفت و انرژی در جزیره قشم، خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی این منطقه مشاهده می‌شود.

ابراهیم بن سعید ابوسعیدی گفت: در صورت تمایل و آمادگی دو طرف می‌توان برای راه اندازی دوباره خط دریایی میان جزیره قشم و جزیره خصب عمان برنامه ریزی کرد و شاهد رفت و آمد مسافران در این مسیر باشیم.

او گفت: قشم دارای ظرفیت‌های اقتصادی بی نظیری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی است و با توجه به تفاهم نامه‌های امضا شده در سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به عمان، امیدواریم در آینده شاهد توسعه بیشتر این حوزه باشیم.

وزیر مشاور و استاندار مسندم عمان در ادامه با اشاره به توانمندی‌های موجود در منطقه آزاد قشم، از مجموعه‌های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه نفت و انرژی برای حضور در نمایشگاه بین المللی سالانه مسقط برای معرفی و نمایش توانمندی‌های خود، دعوت کرد.

بر اساس این گزارش استاندار مسندم عمان به همراه هیات همراه، پس از بازدید نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری نفت و گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر و نشست با مدیرعامل منطقه آزاد قشم، از سایر ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری سطح جزیره بازدید کردند.

برچسب ها: همکاری گردشگری ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.