تحریم‌های جدید اروپا علیه بلاروس به دلیل همکاری با روسیه

اتحادیه اروپا در نظر دارد به دلیل حمایت بلاروس از روسیه در جنگ اوکراین تحریم‌های این کشور را تشدید کند.

اتحادیه اروپا به دنبال تشدید تحریم‌های بلاروس به دلیل همکاری با روسیه در جنگ اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تشدید تحریم‌های بلاروس به عنوان متحد روسیه در جنگ اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهند. بلاروس تنها کشوری است که به نظامیان روسیه اجازه داده است از خاک خود علیه اوکراین استفاده کنند.

منابع دیپلماتیک در این رابطه می‌گویند: «مذاکرات درباره دور جدید تحریم‌ها علیه مینسک برای آن صورت می‌گیرد که اطمینان حاصل شود تمامی تحریم‌های روسیه علیه این کشور نیز اجرایی می‌شود. این تحریم‌ها شامل طیف گسترده‌ای از موارد می‌شود.»

این منابع افزودند: «حیطه‌های مورد تحریم بلاروس احتمالاً شامل ممنوعیت واردات نفت، ذغال سنگ، و طلا از این کشور و نیز ممنوعیت صادرات ماشین‌های صنعتی و برخی فناوری‌های پیشرفته که می‌تواند در حوزه نظامی مورد استفاده قرار گیرد می‌شود. این تحریم‌ها همچنین دخانیات، پتاس، سوخت‌های معدنی و محصولات ساخته شده از چوب، فولاد و لاستیک را دربر می‌گیرد.»

در حوزه مالی نیز اقدامات مشابهی از جمله ممنوعیت از داد و ستد با بانک مرکزی بلاروس و نیز ممنوعیت ارائه خدمات بانکی سوئیفت به ۵ بانک این کشور اعمال می‌شود.

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون اتحادیه اروپا طیف گسترده‌ای از تحریم‌های را علیه مسکو اعمال کرده است که شامل ممنوعیت واردات محصولات دریایی، ذغال سنگ، فولاد، طلا، چوب و پلاستیک می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار