خط و نشان جدید آمریکا برای تحریم بخش پتروشیمی روسیه

در ادامه تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه اوکراین، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم‌های جدید علیه بخش پتروشیمی روسیه خبر داد.

آمریکا از رایزنی با کشور‌های آفریقایی برای تحریم روسیه و تحریم‌های بیشتر علیه بخش پتروشیمی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا که اکنون در سفر دور آفریقا به سر می‌برد اعلام کرد: «در هر توقفی که در کشور‌های آفریقایی داشتم درباره تحریم‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین رایزنی کردم. من امیدوارم به زودی سقف قیمت جدیدی را بر نفت صادراتی روسیه اعمال کنیم.»

یلن در راستای مقابله با نفوذ چین در قاره سیاه و به منظور افزایش همکاری‌های آمریکا با کشور‌های آفریقایی به سه کشور این قاره سفر کرده است. وی در حاشیه سفر به آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت: «ما در میانه مذاکرات درباره پیشنهاد اروپایی‌ها برای اعمال محدودیت‌های جدید بر حوزه انرژی روسیه هستیم.»

وی با اشاره به جزئیات پیشنهاد اروپایی‌ها در این باره افزود: «این موضوع شامل تعیین سقف قیمت یکصد دلار برای هر بشکه صادرات محصولات نفتی از جمله بنزین و ۴۵ دلار برای هر بشکه نفت کوره می‌شود. من امیدوارم توافق در این زمینه تا پنجم فوریه و همزمان با اجرایی شدن ممنوعیت واردات محصولات پتروشیمی روسیه توسط اتحادیه اروپا حاصل شود.»

یلن در ادامه با خط و نشان کشیدن علیه ناقضان تحریم‌های آمریکا گفت: «ما درباره تحریم روسیه جدی هستیم و حقیقت این است که اگر این تحریم از سوی هر شرکت یا دولتی نقض شود به سرعت و با شدت با آن برخورد خواهیم کرد.»

پیش‌تر آمریکا و متحدانش اقدام به تعیین سقف قیمت برای فروش نفت خام روسیه کرده بودند که شامل ۶۰ دلار به ازای هر بشکه می‌شد. با این وجود مسکو اعلام کرده است از صادرات نفت به کشور‌هایی که این سقف قیمت را رعایت کنند اجتناب خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار