رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

بنیان خانواده‌ها را فضای مجازی سست کرده است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان‌گفت: فضای مجازی، بنیان خانواده‌ها را سست کرده است.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا،  گفت: در حوزه فضای مجازی همه باید احساس مسئولیت کنیم و وارد میدان شویم تا بیش از این به جامعه ماو نسل جوان آسیب وارد نشود.

وی ادامه داد: اگر از موضوع فضای مجازی براحتی عبور کنیم، با خسارتها و آسیب‌های بسیاری مواجه می‌شویم، یکی از موضوعاتی که اکثر مواقع از زبان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به عنوان دغدغه جدی ابراز می‌شود، اجتناب از اهمال و مدیریت فضای مجازی است، به نحوی که ایشان می‌فرمایند «اگر امروز رهبر انقلاب نبودم، حتماً رئیس فضای مجازی کشور می شدم».

وی ادامه داد: اگر نسل‌های گذشته با تأخیر با اینترنت آشنا شدند ولی نسل جدید در دل اینترنت بدنیا آمدند و نسل نت هستند، باید فضای مجازی رصد شود چرا که فضای مجازی مباحث اعتقادی ما را نشانه گرفته و ایمان، عفت و پاکدامنی جوانان ما را هدف قرار داده و باورهای جوانان را عوض کرده است، اگر به داد این جوانها نرسیم با آسیب جدی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: متأسفانه طلاق‌های عاطفی زیاد شده و علت این است که فضای مجازی ارتباطات ناسالم را ایجاد کرده و ارتباط مجازی کم کم به ارتباط واقعی مبدل شده و بنیان خانواده‌ها را سست کرده است.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: ما از فضای مجازی در بحث اخلاقی و اعتقادی هم با چالش جدی روبه رو هستیم و شاهد ناپایداری ازدواجها، رواج اشرافی گری و فرهنگ اسراف در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: در کنار آسیب‌ها، باید علل و عوامل این آسیب‌ها شناسایی و راهکارهای لازم برای پیشگیری از آن اندیشیده شود.

وی بر راه اندازی شورای مدیریت فضای مجازی ورصد فضای مجازی در استان تاکید و بیان کرد: باید با توجه به بافت فرهنگی و بومی استان آسیبهارا در فضای مجازی شناسایی و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان در انتها خواستار ساماندهی سایت‌ها و بازارهای آنلاین مجازی از طریق احراز هویت کاربران و فعالین این سایت‌ها شد و بر ضرورت ساماندهی فرآیندهای واگذاری سیم کارت‌های تلفن همراه و سیم کارت‌های فاقد هویت یا بی نام و نشان در بروز جرایم رایانه‌ای اعم از کلاهبرداری‌های اینترنتی و جرایم اخلاقی تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار