آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان اصفهان برای نوروزی شاد، ایمن و امیدآفرین

معاون استاندار اصفهان گفت: باید با تمام توان تلاش کنیم تا نوروز پیش رو با امیدآفرینی و شناخت دستاورد‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همراه باشد.

مهران زینلیان در نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان که با حضور نمایندگان ۳۲ دستگاه اجرایی استان تشکیل شد اظهار کرد: گردشگری یکی از رویکرد‌های استان برای توسعه پایدار است از این رو باید بتوانیم از فرصت‌های پیش رو از جمله نوروز نهایت استفاده را ببریم.

او گفت: در ایام پیش رو بایستی علاوه بر بخش دولتی بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دانشجویی و ... با تمام توان همکاری کنند تا شاهد نوروزی شاد، ایمن و همراه با خاطرات خوب برای گردشگران باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: اقدامات ستاد نوروزی یک بخش کالبدی دارد که شامل اسکان، حمل و نقل، بهداشت و ... است و مسائل این حوزه‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با همکاری دستگاه‌ها رفع شود.

زینلیان افزود: با هدف تعیین افق روشن برای مردم محتوای فرهنگی مناسب تهیه و در اختیار گردشگران قرار داده شود؛ ضمن اینکه تمام دستگاه‌ها برای نمایان ساختن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید برنامه داشته باشند.
او ادامه داد: ورودی استان از نقاط هدف است و باید به صورت ویژه برنامه ریزی و ساماندهی یابد تا با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چهره زیبایی از اصفهان به گردشگران در ورودی‌های استان به نمایش گذاشته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای بایستی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی تقویت و با محوریت اداره کل راهداری و میراث فرهنگی جلسه‌ای مشخص با حضور مدیران مجتمع‌های رفاهی بین راهی استان برگزار و انتظارات از این مجموعه‌ها مطرح شود.

زینلیان ادامه داد: با هدف ارتقای عملکرد این مجموعه‌ها شایسته است رقابتی میان مجتمع‌های رفاهی بین راهی ایجاد از برترین‌ها قدردانی شود.

به گفته او، طبق مصوبات گذشته مجتمع‌هایی که رضایتمندی مسافران را جلب نکنند در تخصیص سوخت، تعرفه آب و برق و ... با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به انتخاب قصه‌های ناگفته به عنوان نشان گردشگری اصفهان گفت: شایسته است بخشی از تولیدات قصه‌های ناگفته به آداب و رسوم و ویژگی‌های خاص شهرستان‌های استان که از این منظر بسیار غنی هستند اختصاص یابد.

زینلیان درباره اسکان مسافران نوروزی هم بیان کرد: باغ فدک به عنوان یکی از مراکز مهم اسکان مسافران شناخته می‌شود از این رو لازم است مشکلات سال گذشته این مجموعه مرتفع شود.

او درخصوص اجاره خانه‌های مسکونی بدون مجوز به مسافران نیز گفت: مقرر شد اجاره اماکن در ایام نوروز تنها در چارچوب قانون باشد و برای حفظ شأن و جایگاه اصفهان از هر عمل غیرقانونی در این مورد جلوگیری و با خاطیان برخورد قضایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.