احداث سه ایستگاه هواشناسی در استان قزوین هدف‌گذاری شد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: احداث سه ایستگاه هواشناسی با توجه به نیاز برای پیش بینی دقیق‌تر وضعیت هوا در نقاط مختلف استان هدف‌گذاری شد.

یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت:احداث سه ایستگاه هواشناسی در استان هدف‌گذاری شد و مکان ایجاد ایستگاه‌های جدید هواشناسی در شمال شهر قزوین (باراجین)، آبگرم و الموت است.

وی افزود: پیگیر تامین منابع مالی برای ساخت این ایستگاه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی هستیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه هواشناسی به شکل خودکار وضعیت جوی استان را رصد و داده‌های مربوطه را به شکل برخط (آنلاین) مخابره می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به نقش ایستگاه‌های جوی در پیش بینی مخاطرات جوی و پیشگیری از خسارات و برنامه ریزی در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت بحران، کشاورزی و مطالعات خشکسالی، اظهار کرد: در مجموع با احتساب ایستگاه‌های مربوط به اقلیم شناسی و باران سنجی، هواشناسی استان دارای ۴۴ ایستگاه سنجش اطلاعات جوی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر ۵۵ کیلومتر یک ایستگاه وضعیت جوی در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: برای اینکه امکان پیش بینی وضعیت جوی به شکل نقطه‌ای را داشته باشیم باید به ازای هر ۲۰ کیلومتر از یک ایستگاه برخوردار شویم.

شیخ الملوکی، نگهداری ایستگاه‌های هواشناسی را نیازمند صرف اعتبارات قابل توجه دانست و گفت: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون اعتبار به منظور نگهداری و تعمیر و بهسازی ایستگاه‌های هواشناسی قزوین در سال جاری پیش بینی می شود.

 مدیرکل هواشناسی استان قزوین در ادامه گفت: میزان کمی از این اعتبار تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تخصیص بیشتری باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار