رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

رفع مشکل ترافیکی زنجان نیازمند ساخت زیرگذر یا روگذر است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: رفع مشکل و رفع گره های ترافیکی شهر نیازمند احداث روگذر یا زیرگذر است و چراغ های راهنمایی به مرور زمان مشکلات ترافیکی را دوچندان خواهد کرد.

سید حبیب الله موسوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی در ارتقای فرهنگ ترافیک دخیل بوده اما تنها دستگاه مربوطه در این زمینه نیست، اظهار کرد: باید این ذهنیت را در مردم ایجاد کنیم تا به راحتی تخلفات رانندگی مرتکب نشوند. بُعد راهنمایی این دستگاه بعد از صدور گواهی‌نامه به اتمام می‌رسد و از این به بعد به مرحله اجرای مقررات در خصوص رانندگان می‌رسیم.

موسوی با تاکید بر اینکه در خیابان همواره باید شاهد اجرای مقررات بوده و سایر سازمان‌ها نیز در خصوص فرهنگ ترافیک، کار فرهنگی انجام دهند تا فرهنگ عمومی مردم در حوزه ترافیک افزایش یابد، ادامه داد: امروز فرهنگ ترافیک در زنجان به نقطه مطلوب خود نرسیده است اما با این وجود عده کمی هستند که مقررات رانندگی را رعایت نمی‌کنند، هر چند تخلفات همین تعداد اندک نیز بیش از همه خود را در حوزه ترافیک نمایان می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی تقاطع‌های سپاه، میدان مدیریت ثمین زنجان که منتهی به شهرک صنعتی و آرامستان است، یادآور شد: تقاطع ثمین، میدان مدیریت و میدان سپاه جزو سه نقطه‌ای است که روزهای پنج‌شنبه همواره با مشکل ترافیکی مواجه است. ایجاد چراغ فرماندهی یکی از راهکارها است که تا به امروز اجرا نشده و متولی این امر شهرداری است، هر چند این دستگاه نیز اظهار می‌کند که منتظر اعلام مشاور طرح و نیز تصویب بودجه آن است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در این خصوص خاطرنشان کرد: پیشنهاد راه‌اندازی چراغ راهنمایی در این سه تقاطع داده شده و با توجه به احداث مسکن ملی در این منطقه، نیاز مبرم به مدیریت در خصوص ترافیک وجود دارد.

موسوی در رابطه با خیابان جنب پادگان ارتش که به تازگی افتتاح شده نیز با اشاره به اینکه این طرح، الگوی ترافیکی این منطقه را عوض کرده است، افزود: این موارد به مرور زمان جواب‌گو نخواهد بود و چاره کار نصب چراغ قرمز نیست، بلکه باید نسبت به ایجاد روگذر یا زیر گذر اقدام کنیم؛ چرا که چراغ قرمزها به مرور زمان مشکلات ترافیکی را دوچندان خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز تعداد خودرو در شهر زنجان نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش بوده و روزانه حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو در شهر زنجان تعویض پلاک می‌شود، گفت: آمارها حاکی از آن است که ۵۰۰۰ هزار دستگاه خودرو طی سه ماهه گذشته در شهر زنجان شماره‌گذاری شده است که بی‌تردید این شهر گنجایش چنین ظرفیتی را ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در خصوص امنیت خودروهایی که در داخل تولید می‌شود، ساعت‌ها می‌توان به گفت‌وگو نشست، تصریح کرد: خودرویی که امروز تولید می‌شود، علی‌رغم تایید سازمان استاندارد، واقعیت امر نشان‌دهنده آن است که در سوانح رانندگی، این خودروها نمی‌تواند جلوی مرگ رانندگان و سرنشینان را بگیرد و این خود حاکی از پایین بودن ایمنی خودروها بوده و این بدان معنی است که به مباحث ایمنی در ساخت خودروها پرداخته نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.