ضرورت حفظ و صیانت از باغ‌های موجود در شهر یزد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: برخی از باغ‌های یزد برای استفاده عموم مردم توسط شهرداری خریداری می‌شود.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد در بازدید از باغات سطح شهر گفت: باتوجه به کویری بودن شهر یزد ضرورت دارد به فضای سبز و حفظ باغ‌های موجود توجه بیشتری کرد.

فاطمه زارع ادامه داد: در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های سطح شهر جلسات کارگروه صیانت از باغ‌ها تشکیل شده و درخصوص حفظ باغ‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان سیما و منظر و لزوم تدوین دستورالعمل‌های اجرائی و ارائه طرح حفظ و نگهداری از باغ‌های موجود در شهرستان یزد بحث و گفتگو شد.

به گفته او بر اساس قانون، شهرداری موظف است برای باغ‌ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ‌ها و نوع گونه‌های درختان موجود در آن مشخص باشد علاوه بر آن با وجود شناسنامه برای باغ‌ها میتوان، تخریب کنندگان آن‌ها را مشخص و برخورد قانونی کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود با توجه به قیمت‌های نجومی زمین و ملک، برای مالک کاملا مقرون به صرفه است که درختان باغ خود را قطع و جریمه آنرا بپردازد تا در آن زمین به ساخت وساز بپردازد ولیکن شهر یزد در حال حاضر نیاز به هوای پاک و فضای سبز دارد.

فاطمه زارع تصریح کرد: تخریب باغ‌ها و مزارع کشاورزی و همچنین ساخت آپارتمان واقعیت تلخی است که نتیجه آن از بین رفتن فضای سبز و باغ‌های حاصل خیز سرسبز یکی پس از دیگری است.

او گفت: سازمان سیما و منظر شهرداری درصدد است باغ‌های موجود را شناسایی و با تمهیدات لازم حفظ نماید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: همچنین قرار است بعد از شناسایی باغا‌ها برخی از آن‌ها توسط شهرداری خریداری تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار