بیش از ۲۱ تن گوشت در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: از ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم گوشت دام و طیور و فرآورده خام دامی در این شهرستان از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ۳ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران و غذاخوری، قصابی، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده بود.

وی اضافه کرد: در این مدت بازرسی‌های مستمر نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف در سطح بازار شهرستان انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بازرسان این شبکه امسال ۸۰ فقره پرونده تعزیرات حکومتی و ۴ فقره پرونده قضایی را برای واحد‌های متخلف این شهرستان که گوشت و فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف را توزیع کرده بودند، نیز تشکیل دادند.

به گفته آغاز، هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.