فعالیت سه موج بارشی در استان طی هفته جاری

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با اشاره به فعالیت سه موج بارشی در استان طی هفته جاری، پیش بینی کرد اوج بارش‌ها را طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه داشته باشیم.

سعید قاسمی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه در هفته جاری شاهد فعالیت سه موج بارشی در سطح استان خواهیم بود، گفت : موج اول طی امروز و فردا (۸ و ۹ بهمن) در جو استان حاکم بوده که موجی ضعیف همراه با بارش‌های پراکنده است.

وی ادامه داد: موج دوم از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۱۰ تا ۱۲ بهمن) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنانچه تغییری در فعالیت آن ایجاد نشود، بارش‌های خوبی برای آن پیش‌بینی شده است، بگونه‌ای که برای آمادگی در برابر آن هشدار نارنجی صادر کردیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هوشناسی کرمانشاه با بیان اینکه پیک بارش‌های این موج را در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه داریم، تاکید کرد: میانگین بارش این موج فعلا ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر برآورد شده و در نقاطی که پیک بارندگی را داریم احتمال بارش ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر نیز وجود دارد.

به گفته قاسمی، فعالیت این موج در نواحی شمالی و غربی استان نمود بیشتری دارد و همراه با بارش باران و برف خواهد بود که احتمال بارش برف در نواحی سردسیر و گاهی معتدل بیشتر است.

وی از احتمال بروز رواناب و آبگرفتگی معابر در نواحی که پیک بارش را داریم خبر داد و عنوان کرد: همه این موارد در صورتی است که تغییری در این موج رخ ندهد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه درباره موج آخر که روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ بهمن) در استان حاکم است نیز یادآور شد: این موج نیز چنانچه تغییری نکند، موج ضعیفی خواهد بود.

قاسمی به تغییرات دمایی هفته جاری هم اشاره کرد و با بیان اینکه تا اواسط هفته افزایش دما خصوصا دمای شبانه را بین چهار تا شش درجه سانتی‌گراد خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با عبور موج بارشی از روز سه‌شنبه به بعد دوباره افت دما رخ خواهد داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار