معاون وزیر آموزش و پرورش:

اولویت مقطع متوسطه مدارس، رویکرد تربیتی است

محمد مهدی کاظمی گفت: اولویت مقطع متوسطه در مدارس کشور، داشتن رویکرد تربیتی است.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اجلاس سالانه معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور در مشهد با اشاره به چالشهای حوزه آموزش افزود: تربیت و پرورش تنها وظیفه معاون پرورشی نیست و باید همراه با آموزش شکل بگیرد زیرا معلم در کلاس بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارد.

محمد مهدی کاظمی افزود: شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری تبعاتی به همراه داشت که رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایند آن بود و برای جبران آسیبهای ناشی از آموزش مجازی، طرح تعمیق یادگیری مورد توجه قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی جاری در قالب طرح مهر با راهبری همکاران به خوبی پیش رفت و مهر امسال با وجود مشکلات ساماندهی نیروی انسانی، سال جدید تحصیلی با کمترین چالشها آغاز شد.

کاظمی افزود: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی - یادگیری بسیار مهم است و زمانی برنامه های ما موثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند و مهم ترین بخش برای کیفیت بخشی، ارتقای معلمان است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم که هم در آغاز سال تحصیلی و هم در طول سال مهم است مشارکت حداکثری دستگاه ها، خیرین، گروه های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش های فنی و حرفه ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخانه یا جوار صنعت نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم.

کاظمی افزود: طرح هنرستان های جوار کارخانه یا جوار صنعت برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تربیت نیروی انسانی مهارتی بخش های مختلف تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد اول معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کیفیت بخشی به برنامه‌ها در طول سال و رویکرد دوم تلاش و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی و با ابلاغ بخشنامه، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تاثیر را در موضوع بازماندگی از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

وی فعالیت بیشتر پژوهش سراها و کاهش تعداد کلاس های مختلط و شبانه روزی را از اهداف معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.