اختتامیه بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در زاهدان

بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز در زاهدان به کار خود پایان داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت:  امسال هم شعر دفاع مقدس در استان، جلوه خودش را نشان داد. در موضوع آثار هنری نیز استان سیستان و بلوچستان در کشور اول شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز شعر ما موثر بود. شعر‌ها در آن زمان باعث شجاعت افزایی می‌شد و همه را دور هم جمع و بسیج می‌کرد؛ همچنین مردم را برای دفاع از کشور آماده می‌کرد.

سردار کوهکن افزود: امروز دشمن «جنگ شناختی» را علیه کشور ما اِعمال کرده است. در جنگ صفین ۲۰ هزار نفر از سپاه حضرت علی (ع) جدا شدند و علیه او جنگیدند که این موضوع نمونه‌ای از جنگ شناختی دشمن در آن زمان بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این ماموریت را به همه شاعران داده اند که در مواجهه با جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن از هنر شعر استفاده کنند. این ماموریت بزرگ به عهده کسانی است که خداوند هنر نوشتن شعر و این سلیقه را عطا کرده است. اکنون وقت آن است که برای پایداری نظام و حفظ خون عزیزانی که در این راه شهید شده‌اند، به عملیات روانی دشمن پاسخ بدهیم.

سردار کوهکن خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه شعر دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار