اضافه شدن ۲۴۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی هرمزگان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: در بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر ۲۴۰ کلاس درس استاندارد به فضاهای آموزشی این استان اضافه می‌شود.

سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: در مهرماه و بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۷۰۰ کلاس درس جدید دیگر با مشارکت خیران در هرمزگان احداث و تحویل آموزش وپرورش استان شود.

او گفت: در حال حاضر نیز ۲۱۴ طرح مدرسه سازی در قالب ۸۹۷ کلاس درس در مناطق مختلف استان هرمزگان درحال ساخت است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه برای تکمیل این تعداد طرح مدرسه سازی نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: از این تعداد فضای آموزشی ۱۴ مدرسه در قالب ۶۹۴ کلاس درس با مشارکت خیران مدرسه ساز در استان ساخته می‌شود.

هاشمی با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد کلاس های درس درحال ساخت در مناطق روستایی هرمزگان خواهدبود، گفت: البته میزان مشارکت خیران در مناطق روستایی نیز بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین گفت: برای بسته شدن پرونده مدارس تخریبی در استان و همچنین ایمن سازی و استانداردسازی این فضاهای آموزشی نیازمند ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

هاشمی گفت: از سه هزار و ۳۰۰ فضای آموزشی در سطح استان هرمزگان کمتر از ۳۰۰ فضای آموزشی جزو مدارس غیر استاندارد است که امیدواریم با مشارکت خیران، مشارکت صنایع و بنگاه های اقتصادی استان و همچنین نگاه ویژه دولت سیزدهم این مدارس بازسازی و ایمن شوند.

او گفت: ۱۹ و نیم درصد از مدارس در سطح کشور را مدارس تخریبی تشکیل می‌دهد که در استان هرمزگان با مشارکت خیران و منابع اعتباری کمتر از ۱۰ درصد مدارس جز مدارس تخریبی قرار می‌گیرند.

مشارکت ناچیز صنایع هرمزگان در امر مدرسه سازی

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه مقیاس مشارکت صنایع و بنگاه های اقتصادی استان در مدرسه سازی ناچیز بوده است، گفت: شرکت پالایش نفت آفتاب ،فولاد هرمزگان، شرکت آتراکران انرژی، شرکت حمل و نقل و اتاق بازرگانی از مجموعه هایی بودند که به صورت ویژه در امر مدرسه سازی در استان مشارکت کردند.

هاشمی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت های عظیمی که در استان هرمزگان وجود دارد، مطالبه مردمی این است که مشارکت در حوزه مدرسه سازی در استان بیش از این باشد.

او با اشاره به مشارکت خیران در حوزه مدرسه سازی اظهارکرد: در یکسال اخیر مشارکت خیران مدرسه ساز در استان ۳۵۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان در ساخت ۱۱۰ فضای آموزشی بوده است که بسیار خیره کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.