علی کریمی به کدام شهدا توهین کرد؟

چند روزی می‌شود که در فضای مجازی بحث دو ناوچه سهند و سبلان به خاطر استوری علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی، بالا گرفته‌است. استوری که کریمی به شکل زننده‌ای به شهدای این دو ناوچه طعنه زده‌است.

در روایت بازماندگان عملیات آن روز آمده است که ۲۹ فروردین و اول ماه مبارک رمضان بود. بسیاری از شهدای عملیات آخوندک، با زبان روزه به شهادت رسیدند. گفته می‌شود که این عملیات که به نام عملیات آخوندک معروف است، دقیقا مشابه به یک عملیات تروریستی بود و پس از گذشت ۸ سال از دفاع مقدس و در روز‌های پایانی جنگ تحمیلی؛ وقتی صدام از مقاومت رزمندگان ایرانی ناامید شده بود، با همکاری آمریکا درصدد ضربه‌ای دیگر به نیرو‌های نظامی ما برآمد.

پس از برخورد نفتکش یکی از کشور‌های همسایه با مین‌های دریایی قدیمی؛ در ۲۹ فروردین ۶۷ همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی و در زمان برپایی رژه، آمریکا از صبح آن روز بدون هیچگونه اعلام جنگ، حملات هوایی خود را به سکو‌های سلمان، رشادت و نصر در آب‌های خلیج فارس آغاز کردند.

در این عملیات ۳ ناوگروه شامل ۴ ناوشکن، ۳ ناوچه، یک ناو آبی-خاکی، یک ناو موشک‌انداز و ۱ ناو هواپیمابر به همراه یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده حضور داشتند. قایق‌های تندرو عاشورا سپاه در نبرد با جنگنده‌های آ۶ آمریکا موفق نبودند و به سمت ابوموسی رفتند. در ادامه حمله هوایی آمریکا و دفاع نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ناوچه موشک انداز جوشن که در مأموریت اسکورت کاروان کشتی‏های نفتی خودی حضور داشت و نزدیک‌ترین یگان به صحنه عملیات بود برای امداد و نجات به منطقه سکو‌های نفتی نصر و سلمان اعزام شد.

ناوچه جوشن در نزدیکی منطقه عملیات هدف جنگ الکترونیکی ناو‌های متجاوز آمریکایی قرار گرفت و فرمانده ناو امریکایی از طریق رادیو از فرمانده ناوچه درخواست کرد تا همراه تمامی کارکنان تسلیم شود، اما فرمانده جوشن، ناخدا یکم «عباس ملک» آژیر جنگ را به صدا در آورد و به فرمانده آمریکایی می‌گوید: «اینجا خلیج فارس است و شما حق هیچ‌گونه دخالتی در امور کشور مرا ندارید و لازم است منطقه را ترک کنید.»

ناو آمریکایی، ۶ موشک «ریم۶۶ استاندارد» به سمت ناو موشک‌انداز جوشن شلیک کرد که در نتیجه جوشن از بین رفت و برخی از اعضای ناو موشک انداز جوشن در آب‌های نیلگون خلیج فارس غرق شدند.

در تداوم عملیات مقابله با تجاوزگران آمریکایی، ناوشکن‌های سهند و سبلان از اسکله بندرعباس مأموریت پیدا کردند به صحنه عملیات بروند و ضمن انجام عملیات تجسس و نجات؛ به مقابله با متجاوزان نیز بپردازند. در این عملیات ناوشکن سهند موفق به انهدام یک فروند هواپیمای دشمن شد و خود نیز آماج موشک‏‌های دشمن قرار گرفت. ناوشکن سبلان نیز آسیب دید، اما با اقدام به موقع و سریع کارکنان ناو و یگان‌های پشتیبانی نجات یافت و در مدتی کوتاه نیز بازسازی و بکارگیری شد.

ناخدا یکم «علی‌رضایی» فرمانده دوم ناوچه سهند می‌گوید: «ابلاغ کردند که اگر امروز آمریکایی‌ها زدند ما هم بزنیم، ناو را آماده کردیم. از اسکله بندرعباس بیرون آمدیم. درحال جداشدن بودیم که به ما ابلاغ کردند جوشن را زده‌اند. مواظب باشید، شما را هم می‌زنند. هوا شرجی و دید کم بود که یک جنگنده آ۶ بالای سر ناو ظاهر شد و با شلیک موشک‌های هارپون و بمب‌های هدایت لیزری اسکیپر، از ناو و هواپیما‌های آمریکایی، سهند، غرق شد.»

فرمانده ناوشکن سبلان ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس امیردریادار دوم بازنشسته عبدالله معنوی رودسری درباره عملیات ۲۹ فروردین ۶۷ می‌گوید «در این حمله ما نیم ساعت با آمریکایی‌ها درگیر بودیم، آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند ما مقابله کنیم؛ تصورشان این بود که تا حمله کنند ما فرار می‌کنیم، آن‌ها از اینکه به جمهوری اسلامی اعلان جنگ دهند، وحشت داشتند و می‌دانستند اگر این گونه باشد، ما با اقتدار جلوی آن‌ها می‌ایستیم.»

در این عملیات ۵۷ نفر از ارتش جمهوری اسلامی و نیروی سپاه برای دفاع از آب‌های ایران به شهادت رسیدند.

در هر دین، مذهب، آیین و کشوری؛ کشته شده‌های راه آزادی میهن قابل احترام‌اند. سوای از مسئله و حکم دینی دفاع از وطن و شهید خوانده شدن کشته‌شدگان آزادی وطن در اسلام؛ حتی در کشور‌های سکولار یا با آیین‌ها و ادیان غیرالهی مانند کشور ژاپن نیز کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم محترم شمرده می‌شوند و کسی برای اثبات بزرگی و یا جلب توجه، کشته‌های جنگ جهانی را مورد توهین قرار نمی‌دهد.

هرچند با این استوری علی کریمی چیزی از شان و ارزش جانفشانی و جان فدایی شهدای عملیات آخوندک کاسته نشد، اما آنچه که عیان شد وطن نادوستی علی کریمی بود.

منبع : ایسنا

برچسب ها: علی کریمی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
اینکه با توهین به شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به شهرت برسی واقعا از یک ابله بیسواد بر می آید ملت ایران با وجود برخی سختی ها و گرانی ها ولی قدر شهدا و رزمندگان اسلام را می‌دانند و این عزیزان همواره مورد احترام ملت ایران بوده و هستند امنیت شوخی بردار نیست اگه این عزیزان نبودن معلوم نبود چه بر سر ایران می آمد متاسفم واسه کسانی که خودشونو به نفهمی زده اند و حتی به این عزیزان هم توهین میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر این علی کریمی منافق خائن و امثالش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
آقای علی کریمی اندکی تامل و فکر کن.تو نام کوچکت نام بزرگ مولا علی علیه السلام است و نام بزرگت کریمی. هیچ کریمی اینگونه با وطن دشمنی نکرد و از علی اینگونه انتظار نبود تورا چه می شود؟ خودت می فهمی چه می گویی؟ آیا جادوگر ما اسیر جادو شده است؟ خدا مگر این طلسم را باطل کند و شفافیت دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
آدم عقده ای که دچار کمبود هست به هر دری میزنه تا مطرح بشه ارزش این شهدا هرگز با لگد کوبی چنین ارازلی از بین نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
من ایرانیم خاک کشورم کفن من هستش شهدای ایران زمین یکی به یکی تاج سرم هستن وافتخارکشورم احترام به این عزیزان لیاقت میخواهد مردان بی ادعا جان شیرین گذشتن لیاقت شجاعت دلیری آرش کمانداربایدباشی هرکس به شهدایی احترامی کنندخاک عالم توسرش اینها برای وطن رفتن ای بی وطن برات خیلی خیلی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
کادر درمان
۰۸:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
بابا این مردک علی کریمی و امثالش نیاز به توجه دارن و به هر دری میزنن که خودشون رو مطرح کنن، زیاد به چرندیات این افراد و چند نفر ادم بی خاصیت مثل خودش توجه نکنید معلوم نیست اون طرف آب چی خورده سرش داغ شده شروع کرده به چرت و پرت گفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
لعنت خداوند بر علی کریمی گول خورده که رسانه های اونور گولش زدن و همه چیزش را اینور از دست داد و نفرین مردم و شهدا پشت سرشه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اگر صدا و سیما، امثال علی کریمی و چند سلبریتی دیپلم ردی را بی جهت بزرگ نکرده بود، الان زیادتر از دهانشان حرف نمی‌زدند. دیپلم ردی های تازه به دوران رسیده. از خود راضی و خود برتر بین. در حالیکه هیچ و پوچ بودند و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
من ظرف سگ چوپان که توش غذا و آب میخوره رو نمیدم به کریمی آب توش بخوره سگ صفت و وفاداری داره ولی کریمی هیچی نداره و هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
درود بر شهدای ارتش غیور ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بروطن فروشای بی صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام دوستان علی کریمی تنها مورد خوبی که داشت بازی فوتبال بود .همین ،بقیه موارد شامل ادب وطن دوستی و....... صفر همین صدا وسیما این آقا را گنده کرد خدارا شکر هیچ افتخار فوتبالی هم کسب نکرد. و رسوا هم شد.ما جیب پر پولی نداریم ولی خدا راشکر وقتی وطن ما جان بخواد دریغ نمی کنیم. این موضوع را اثبات کردیم.چاکر همه عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
علی کریمی یک مزدور بوده وهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
به نظر من اصلا نباید مردم شهید پرور ایران به حرفهای این خود فروخته اهمیت بدهند اصلا نباید همچین آدمی را ایرانی دانست لطفا علی کریمی دیوانه را از ذهنها پاک کنید و به او لقب منافق بی مغز بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
منافق کودن و نمک نشناسی بیش نیست
کریمی اندازه یه مگس که روی فضله گاو نشسته هم ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقرحیدری
۰۸:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
علی کریمی و گنده تراز او و ارباش هیچ غلطی نمی کنند
آخرین اخبار