ره اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مراکز عمومی سطح کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت : ایستگاه‌های مطالعه در مراکز عمومی سطح کرمانشاه با هدف ارتقای سرانه مطالعه مفید و در راستای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری دوباره راه‌اندازی شدند.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، از راه اندازی مجدد ایستگاه‌های مطالعه در اماکن عمومی خبر داد و گفت : ایستگاه مطالعه کتابخانه کوچکی با یک قفسه در فضای عمومی پرتردد است که همه افراد می‌توانند با مراجعه به آن، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه، حداکثر پس از پانزده روز به همان ایستگاه یا ایستگاه‌های مطالعه دیگر در سراسر کشور و یا هر یک از کتابخانه‌های عمومی تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب را بازگردانند.

وی گفت: طرح «ایستگاه مطالعه» یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای عمومی کردن و ارتقای سرانه مطالعه مفید در راستای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.

مدیرکل کتابخانه‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در مرحله جدید این طرح، ایستگاه مطالعه در دانشگاه صنعتی و سینما آزادی کرمانشاه راه‌اندازی شد که منابع آن هم از طریق این اداره کل تأمین می‌گردد.

حسنی خونسار عنوان کرد: پیش از این ایستگاه‌های مطالعه در سازمان‌ها و مراکز دیگر فعال بوده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در خصوص مراکزی که قبلاً فعال بودند افزود: پیش از این ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام حسین (ع)، مسجد جامع، اداره کل آموزش و پرورش استان، فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، بانک ملی، سازمان تامین اجتماعی و استانداری کرمانشاه و در شهرستان‌ها بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب، بیمارستان دکتر چمران شهرستان کنگاور، مرکز پزشکی سنقر، پایانه مرزی خسروی شهرستان قصرشیرین و شهرداری صحنه فعال بوده و تامین منابع می‌شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار