۱۶۸ هکتار اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان رفع تداخل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۳۲ پلاک امسال رفع تداخل شده است.

سید محمد رضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در مراسم تقدیر از کارکنان مدیریت امور اراضی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی به عبارتی اختلافات بین دولت و کشاورزان در مورد تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مهم جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: براساس آنچه قانون گذار مصوب کرده با رفع تداخل در اراضی کشاورزی اختلاف‌ها و مشکلات قضایی کاهش و کشاورزان با گرفتن سند تک برگ با خیال آسوده تری به تولید خواهند پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سالجاری۲۱۳ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی در سالجاری به متقاضیان واگذارشده است.

وی افزود: تلاش سازمان جهادکشاورزی گسیل داشتن سرمایه گذاران در بخش کشاورزی هست در همین راستا نقش و جایگاه امور اراضی با توجه به ماموریت‌های حاکمیتی و حقوقی که دارد بسیار اساسی است.

حسینی صدور ۴۹ مورد اخطار توقف ساخت و ساز غیرمجاز، نظارت بر ۱۵ هزار و ۵۷۷ هکتار اراضی واگذارشده، تحقق ۴۴۳ درصدی برنامه تکلیفی کشاورزی و وابسته به کشاورزی، نظارت بر مجوز‌های تغییر کاربری در سطح۵۳ هکتار و وصول بیش‌از ۴۸میلیارد ریال عواید فروش، اجاره و مجوز‌های تغییر کاربری اراضی را از دیگر اقدامات سالجاری مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار