ضرورت سهم بری مازندران از واردات ۲۷۰ میلیارد دلاری روسیه

استاندار مازندران گفت:در واردات ۲۷۰ میلیارد دلاری روسیه تولیدات مازندران می‌بایست سهم داشته باشد. ‎

حسینی پور استاندار مازندران در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان با اشاره به این که صادرات محصولات و تولیدات مازندران از طریق دریا بویژه به بازار‌های هدف در کشور‌های سی آی اس و روسیه از برنامه‌های توسعه اقتصادی استان است، گفت: در واردات ۲۷۰ میلیارد دلاری روسیه تولیدات استان می‌بایست سهم داشته باشد. ‎

او با بیان اینکه امروز بازار روسیه فرصتی بسیار مناسب برای صادرات تولیدات و محصولات مازندران است، افزود:یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم ایجاد گشایش اقتصادی از طریق کشور‌های سی آی اس و اتحادیه شانگ‌های است و بنادر سه گانه استان به عنوان محور‌های مواصلاتی و کریدور شمال جنوب برای اتصال به بازار‌های هدف یک ظرفیت مطلوب در این راستاست.

حسینی پورگفت: بهمین منظور اداره کل صمت و اتاق بازرگانی ماموریت پیدا کردند با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، برنامه راهبردی صادرات مازندران را تا پایان سال تدوین نمایند.

او افزود: صادرات از طریق دریا و ایجاد دفاتر ثابت برای کشور‌های همسایه در بندر امیر آباد در دستور کار جدی ماست چراکه برای توسعه تجارت بین الملل می‌بایست زیرساخت‌های اقتصادی استان تقویت گردد.

استاندار مازندران با اشاره به این که امروزه صادرات خاص و پیچیده است و نباید به این بخش ساده نگریسته شود، گفت: مرکبات مازندران نباید به قیمت پایین خریداری و صادرات شود.

او با تاکید بر این که اتاق بازرگانی استان باید میز روسیه را بعنوان برنامه استراتژیک فعال کند، افزود:مجموعه صمت استان و بخش خصوصی بویژه اتاق بازرگانی با تعامل نسبت به سروسامان دادن حوزه صادرات اقدام کنند و تجار استان مازندران در این حوزه با جدیت تمام پای کار بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار