مالکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس حامی انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی حمایت می‌کنند تا باعث شفاف سازی در کشور شود.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فواید انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی گفت: ما هر قدر دست دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را در بررسی حساب‌های شرکت‌های دولتی باز کنیم شفافیت بیشتری به وجود بیاید و این امر به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در واقع موانعی که در اقتصاد کشور مخصوصا در حوزه شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی وجود دارد با انتشار صورت‌های مالی آن‌ها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با موانعی مثل عدم انتشار صورت‌های مالی رو به رو هستیم که ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده است البته دستگاه‌های دولتی اگر اراده‌ای برای انتشار صورت‌های مالی خود نداشته باشند دستگاه‌های نظارتی باید خیلی محکم‌تر در زمینه انتشار صورت‌های مالی ورود کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: انتشار صورت‌های مالی منجر به شفافیت اقتصاد کشور می‌شود و مشکلاتی که ما در جامعه در حال حاضر با آن روبه رو هستیم برطرف می‌شود چون خیلی از اتفاقاتی که در کف جامعه مشاهده می‌کنیم ریشه اقتصادی دارند.

مالکی بیان کرد: مردم هم اکنون با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و گله هم دارند. در این شرایط انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی منجر به ایجاد شفافیت می‌شود همچنین باعث می‌شود که مردم اطمینان حاصل کنند که در این شرکت‌ها رانت و فساد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم این را از مردم بگیریم که آن‌ها از دانستن آنچه در شرکت‌های دولتی که با بودجه دولتی اداره می‌شود محروم باشند، بلکه باید ساختار اقتصاد کشور را تغییر دهیم مخصوصاً ساختار بانک‌ها و شرکت‌های دولتی که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: انتشار صورت‌های مالی در شرکت‌های دولتی باعث کاهش روند فساد و اختلاس می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: دستگاه‌هایی که تا کنون در برابر انتشار صورت‌های مالی ۱۴۰۰ خود مقاومت کرده‌اند بر خلاف قانون عمل کردند و باید رویه خود را اصلاح کنند. دستگاه‌های نظارتی، دولت و این شرکت‌ها باید صورت‌های مالی خود را منتشر کنند.

وی گفت: کمیسیون اصل نود و کمیسیون امنیت ملی از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی حمایت می‌کنند تا باعث شفاف سازی هرچه بیشتر در کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار