وزیر ارشاد از ظرفیت همه نخبگان هنری بهره بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از نخبگان فرهنگی و هنری از تمام ظرفیت‌های آن‌ها بهره بگیرد.

آیت الله سیدحسن عاملی گفت: با جذب همه هنرمندان نباید اجازه دهیم تا آن‌ها به اردوگاه بیگانگان بیفتند و یا بخواهند در جبهه مخالفان نظام قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با معاون پارلمانی و حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل ضرورت تکریم نخبگان هنری را با ظرافت تمام یادآور شد و گفت: برنامه ریزی و مدیریت این امر مهم برعهده وزیر ارشاد است تا زمینه همگرایی بیشتر در حوزه فرهنگی و هنری فراهم آید.

عاملی ریشه غالب مشکلات کشور به ویژه معضلات اقتصادی را فرهنگی دانست و بیان کرد: مشکل اصلی امروز کشور ما فرهنگی است و در حل مشکلاتی نظیر رانت خواری، رشوه، احتکار، تصرفات نامشروع در بیت المال، نبود احساس جمعی در افراد، نبود وجدان کاری و… باید به پیوست فرهنگی رجوع کنیم.

او رقابت‌های ناسالم سیاسی و سیاه نمایی‌های داخلی را مهلک اعلام کرد و گفت: به جای رقابت‌های حزبی و گروهی بهتر است مصالح کلان ملی در تصمیم گیری‌ها مدنظر باشد تا بدون تکدر خاطر‌های سیاسی بتوانیم در حوزه فرهنگ و حتی سایر بخش‌ها به هدف موردنظر دست یابیم.

اصلاح جامعه نیازمند انقلاب فرهنگی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اساس اصلاح یک جامعه را انقلاب فرهنگی توصیف کرد و افزود: کشور‌های پیشرفته در گام نخست فرهنگ خود را اصلاح کرده اند و ما نیز نیازمند چنین رویکردی هستیم تا قدرت اصلاح و بهبود شرایط را شاهد باشیم.

عاملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول بخشی از وظایف در این حوزه خواند و بیان کرد: شایسته است ارزش‌های دینی، ملی و انسانی در قالب هنر وارد زندگی مردم شده تا فرآیند اصلاح را شاهد باشیم.

او مشکلات فرهنگی کشور را یادآور شد و گفت: مشکل اول این است که به فرهنگ به چشم تخصص نگاه نمی‌شود و گاهی مسئولیت‌های خطیر این حوزه به افراد فاقد صلاحیت مدیریت فرهنگی سپرده می‌شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: باید برای شرایط خاص فرهنگی نرم افزار و محتوای لازم تهیه کنیم تا با محوریت تیم قوی فرهنگی طراحی برنامه ریزی‌ها و محتوای پربار انجام شود.

عاملی نگاه خاص به معضلات منطقه‌ای را در بخش فرهنگ یادآور شد و بیان کرد: مدیر فرهنگی اگر اشرافیت کامل بر معضلات و راهکار مناسب نداشته باشد جبران کاستی‌ها و خرابی‌ها امکانپذیر نخواهد بود.

او با تاکید بر ضرورت جذب نخبگان و هنرمندان اظهار کرد: وزارت ارشاد باید تلاش کند تا هنرمندان به اردوگاه مخالف و بیگانه متوسل نشده بلکه فعالیت خود را با عزت و احترام انجام دهند.

هنرمندان در حفظ منافع ملی پیشقدم باشند

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل افزود: ما نباید بگوئیم که همه باید مثل ما فکر کنند و اختلاف سلایق و مشارب در یک جامعه طبیعی است، اما آنچه مهم است تمرکز بر مصالح کلان و حفظ منافع ملی است که هنرمندان باید در این زمینه پیشقدم شوند.

عاملی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها کار بی نظیری را انجام داده و به رغم همه تلاش دشمنان ایران اسلامی ما امروز قوی‌تر از گذشته در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف بالنده است.

او گفت: شایسته است در کنار آثار تاریخی و ارزشمندی همچون مزار شیخ صفی و شهدای چالدران رویداد‌های مذهبی و ملی را برگزار کرده و در قاب رسانه‌ها به دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه اردبیل ضرورت معرفی آثار و ابنیه‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را برای حضور توریسم خارجی یادآور شد و اظهار کرد: در کنار تولید آثار فاخر با این محوریت می‌توانیم از کانال‌های خارجی این گنجینه‌ها را معرفی کرده و در نقطه مقابل تلاش شبکه‌های معاند برای به انحراف کشیدن اندیشه‌های دینی و مذهبی این اقدام را موثر می‌دانیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.