افزایش صادرات و واردات از طریق مرز‌های استان کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از افزایش صادرات و واردات از طریق مرز‌های استان به خارج از کشور خبر داد و گفت : صادرات از لحاظ ارزش سه درصد و از حیث وزن رشدی ۷ درصدی داشته است.

بختیار رحمانی‌پور، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال جاری ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۵۵ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۲۴۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش سه درصد و از حیث وزن رشدی ۷ درصدی داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و.. عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات ۷۳۵ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۱۱ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۹۱۶ هزار و ۲۱۳ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: گمرک خسروی و سومار به ترتیب با صادرات ۶۷۸ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۷۳ دلار کالا با وزن یک‌میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲۱۴ تن و گمرک سومار با صادرات ۴۱۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۸۴۶ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۳۵ هزار و ۳۲۱ تن در جایگاه بعدی قرار دارند.

رحمانی‌پور اشاره‌ای به آمار۱۰ ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۴ میلیون و ۲۰۶ هزارو ۳۶۹ دلار کالا به وزن ۷ هزارو ۴۷۱ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵ درصد و از حیث وزن ۶۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه؛ عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، انواع تجهیزات خط تولید، بلبربنگ، قالب شمش، فیلتر، کمپرسور و... عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.