رئیس بنیاد نخبگان استان یزد مطرح کرد؛

نتایج مثبت طرح بورسیه دانشجو در صنعت

مفتاحی زاده از اجرایی شدن طرح بورسیه دانشجو در صنعت و نتایج مثبت دوطرفه آن برای صنعت و دانشجو خبر داد.

حیدر مفتاحی زاده رئیس بنیاد نخبگان استان یزد در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۱ شهرستان بافق افزود: دانشجویی که از سوی صنایع بورسیه شده است، علاوه بر اینکه سپری شدت دوران خدمت سربازی او در آن شرکت، پس از آن سه تا چهار برابر زمان بورسیه را می‌تواند در آن شرکت فعالیت کند.

او با تاکید بر اینکه اعضای بنیاد نخبگان باید پویا باشند تا بتوانند شاخص‌های بنیاد را کسب کنند، بیان کرد: این تصور که تنها رتبه‌های المپیادی و تک رقمی وارد بنیاد می‌شوند، تصوری اشتباه است و دامنه بنیاد نخبگان وسیع‌تر از این تعداد است.

مفتاحی زاده دانشجویان برتر بافقی که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند را جزو بنیاد نخبگان خواند و گفت: از همین امروز برنامه حمایتی ما از این افراد آغاز می‌شود.

او اظهار کرد: تا پیش از این در بنیاد نخبگان تاکید بر روی دانشگاه بود، اما قرار است از سال آینده در حوزه صنعت و ورزش نیز به نخبگان کارآفرین خدمات ارائه دهیم.

او تصریح کرد: در استان بیش از ۲ هزار نخبه داریم که استان از این نظر، در جایگاه سوم در کشور قرار دارد.

مفتاحی زاده پرداخت ماهیانه ۳ میلیون تومان در قالب دستیاری، وام مسکن، بیمه تکمیلی، هدیه ازدواج، فرصت مطالعاتی خارج از کشور تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان را از مشوق‌های بنیاد نخبگان عنوان کرد و افزود: شناسایی نخبگان براساس خوداظهاری است و ما در ماه‌های مختلفی از سال فراخوان جذب می‌دهیم.

مفتاحی زاده به طرح پویش شهید احمدی روشن هم اشاره کرد و گفت: در این طرح به عنوان مثال اگر دانشجوی بافقی بتواند یکی از مسائل یا مشکلات شهرستان یا شرکت سنگ آهن مرکزی را حل کند، به او ۱۰۰ امتیاز نخبگی داده می‌شود که این ۱۰۰ امتیاز او را از انجام خدمت سربازی معاف می‌کند.

او خاطرنشان کرد: دانشجوی دکتری ماهیانه بیش از پنج میلیون تومان دریافت می‌کند و دانشجوی ارشد بدون مصاحبه و آزمون وارد مقطع دکتری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار