اعزام تیم هلال احمر قزوین به مناطق زلزله زده خوی

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین از اعزام یک تیم امدادی به همراه اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله زده خوی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

حسین خوئینی‌ها سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین گفت: با توجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته در استان آذربایجان غربی و استمرار پس لرزه‌های آن، یک تیم مجهز شامل ۱۵ امدادگر متخصص در حوزه آواربرداری و کار با دستگاه‌های زنده یاب، به همراه ۶ دستگاه خودرو ۲کابین، تریلر و کامیون، ۴۰۰ تخته چادر و ۱۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به مناطق زلزله زده خوی ارسال شد.

وی یادآور شد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر قزوین با توجه به زلزله خیز بودن این استان همواره در حالت آماده باش قرار دارد و برای مقابله با هرگونه خطرات احتمالی، با بهره مندی از تجهیزات خود آماده یاری رساندن به هموطنان خود در اقصی نقاط کشور است.

خوئینی‌ها اضافه کرد: جمعیت هلال احمر قزوین همچنین دارای یک تیم ۱۰ نفره با پنج دستگاه زنده یاب است که برای آوار برداری در مناطقی که زلزله در آن اتفاق افتاده، استفاده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: تمامی اعضای این جمعیت پس از عضویت، آموزش‌های لازم در خصوص امداد و نجات، پیشگیری، کاهش حوادث و همچنین خطرات طبیعی را می‌گذرانند تا آماده ارایه خدمات در مواقع بحرانی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.