تولید بیش از ۳۳ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید ۳۳ هزار و ۳۷۶ گیگاوات ساعت برق طی ۱۰ ماه گذشته در استان خبر داد.

سید مهرداد بلادی‌موسوی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از میزان ۳۳ هزار و ۳۷۶ گیگاوات برق تولیدی در خوزستان ۲۷.۸ درصد از سوی نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۰.۷ درصد با کمک نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد از سوی نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل شده است.

او می‌گوید: از ۲۳ هزار و ۵۸۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۰ درصد با کمک بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۰ درصد از سوی نیروگاه‌های بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات در بخش آبی و ۵ هزار و ۲۷ مگاوات در بخش حرارتی است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

انرژی مصرفی در ۱۰ ماه گذشته ۳۷ هزار و ۶۷۸ گیگاوات ساعت بوده که حدود ۳ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می‌دهد، پیک دی‌ماه ۱۴۰۱ به میزان ۳ هزار و ۴۹۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار دی ماه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: تولید برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار