قطع سهمیه آرد و واگذاری امتیاز فعالیت در انتظار نانوایی‌های متخلف

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نانوایی‌های متخلف نسبت به قطع سهمیه آرد و واگذاری امتیاز فعالیت هشدار داد.

حسن رضاپور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعطیلی غیرمجاز برخی نانوایی‌ها گلایه‌مندی شهروندان را در پی داشته است لذا باید برنامه کاری ماهانه در هرنانوایی نصب شود تا شهروندان از آن اطلاع داشته باشند و از تعطیلی‌های غیرمجاز نیز جلوگیری شود.

او خواستار نظارت مستمر فرمانداران، سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی بر فعالیت و رصد تخلفات نانوائی‌ها شد و افزود: پخت نان با کیفیت حق مردم است به همین خاطر واحد‌های نانوائی که مرتکب تخلف شوند در مرحله اول سهیمه یارانه آرد آن‌ها قطع و در صورت تکرار تخلف، لغو امتیاز شده و به متقاضی دیگر واگذار می‌شود.

رضاپور بر ضرورت درج قیمت‌ها در نانوایی‌ها و کنترل اندازه چانه تاکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از تخلف ها، اتحادیه صنفی نانوائی‌ها باید آن‌ها را به تهیه بنر و درج قیمت و شماره تلفن رسیدگی به شکایات شهروندان و نصب آن در دید عمومی مکلف کنند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم رعایت ساعت کار مجاز نانوایی‌ها، اضافه کرد: بی نظمی در ساعات کاری و همچنین تعطیلی‌های غیر مجاز و خودسرانه باعث سردرگمی و بروز مشکلات برای مردم می‌شود و ضرورت دارد نظم درساعت پخت نانوایی‌ها باید به صورت جدی رصد و بر اساس دستورالعمل نظارت و پیگیری شود.

این مقام مسئول خواستار نظارت دقیق بر نحوه توزیع آرد در بین نانوایی‌ها شد و گفت: در شهرستان‌هایی که کمبود نان جدی است اگر نانوایی‌های که بتواند تمام وقت در طول شبانه‌روز خدمت ارائه دهند امکان تامین سهمیه آزاد برای آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه پخت نکردن نان به میزان لازم حاکی از کم کاری و یا قاچاق و تخلف دیگر است، افزود: فعالیت ها، رفتار، ساعات کاری نانوایی‌ها و کیفیت بخشی به نان تحت نظارت و کنترل جدی قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.