بهره‌برداری از ۳۱ طرح تعاونی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۱ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

علی جهانی در نشست با خبرنگاران افزود: این تعاونی‌ها ۵۷۴ نعر عضو دارند و با افتتاح آن‌ها زمینه اشتغال ۲۸۴ نفر ایجاد خواهد شد.

وی افتتاح مرکز کارآفرینی، نواختن زنگ کارگر، برگزاری اردوی جهادی تخصصی کار و دانش، جشنواره امتنان از تعاونی‌های برتر، تقدیر از کارآفرینان سلامت محور و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان را از جمله برنامه‌های دهه فجر در استان برشمرد و افزود: میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایتی کار و کارفرما در استان از ۹۰ روز به ۳۰ روز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی امسال در استان ثبت شده که تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ رای صادر و ۲۳ درصد پرونده‌ها نیز به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ (وام ارزان اشتغالزایی) افزود: سهم استان از این رقم ۱۰۸ میلیارد تومان است که وارد مرحله ثبت سامانه شده و آماده پرداخت به متقاضیان در راستای تولید و اشتغال است.

جهانی همچنین سهم لرستان از تسهیلات مشاغل خانگی در اعتبارات ۱۴۰۱ را ۱۰۸ میلیارد تومان برشمرد و توضیح داد: ۲ هزار و ۲۱ طرح به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است همچنین پرداخت مابقی تسهیلات ادامه دارد و امید می‌رود تا پایان امسال، بخش قابل توجهی از این رقم به متقاضیان اعطا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار