آغاز سفر ۳ روزه بلینکن به خاورمیانه

همزمان با افزایش تنش‌ها در اراضی اشغالی، وزیر امور خارجه آمریکا وارد مصر شد تا درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، سفر ۳ روزه خود به خاورمیانه را در حالی آغاز کرد که موضوع ایران، رژیم صهیونیستی، فلسطین، و اوکراین را در دستور کار خود دارد.

به گزارش الجزیره عربی، اولین مقصد این سفر ۳ روزه مصر است و امروز (یک‌شنبه) بلینکن وارد این کشور شد و برنامه هسته‌ای ایران در اولویت مذاکرات او خواهد بود.

پس از این توقف در قاهره بلینکن قصد دارد روز دوشنبه و سه‌شنبه به قدس اشغالی و رام‌الله برود و در آن‌جا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

برنامه این سفر بلینکن همزمان با روی کارآمدن دولت راستگرای بنیامین نتانیاهو انجام شد و دلیل آن هم نگرانی از جهت‌گیری رژیم صهیونیستی در مذاکرات متوقف شده صلح با فلسطین است. همچنین این سفر پس از حمله هفته گذشته به یک کنسیه در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود که در جریان آن ۷ فرد اسرائیلی کشته شدند.

به تازگی نیز شنبه هفته جاری حمله دیگری انجام شد که ترس از افزایش تنش‌ها را بیشتر کرد. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سفر خود به آمریکا را به سبب عملیات شهادت‌طلبانه شب گذشته در قدس ناتمام گذاشته و در حال بازگشت به اراضی اشغالی است.

در پی اجرای این عملیات آنتونی بلینکن که به اراضی اشغالی سفر کرده بود سفر خود را کوتاه کرد.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین درپی یورش صهیونیست‌ها به جنین، مدعی شد: «ما بار‌ها در مورد نیاز به کاهش تنش صحبت کرده‌ایم و هرگونه خشونتی که غیرنظامیان را هدف قرار دهد محکوم می‌کنیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
هدف ناتو وآمریکا
قطع راه های مواصلاتی بین روسیه وایران است تا مانع تبادل لجستیکی باشد وآذربایجان اولین کلیدی است
که دراین راستا زده شده
قزاقستان هم در جنگ اوکراین طرف غربی هاست
ارمنستان وگرجستان وترکمنستان هم در عرصه ی بین المللی حرفی برای گفتن ندارند
ما مسیرهای ارتباطی خود را بایست به هر طریق ممکن حفظ نماییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
چیه؟؟
اغتشاش ها جواب نداد نه؟؟؟؟؟؟؟؟

حیوان
آخرین اخبار