غربالگری سه نوع سرطان در کرمانشاه

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت : در حال حاضر غربالگری سه نوع سرطان روده بزرگ، پستان و سرطان دهانه رحم را انجام می‌دهیم.

سارا شاه‌آبادی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت : متأسفانه با توجه به تغییرات که در زندگی مردم اتفاق افتاده؛ کم تحرکی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، استرس، فشار‌های روانی و... هر ساله با آمار فزاینده‌ای از افراد مبتلا به سرطان مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت هر ساله روز چهارم فوریه را با هدف افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص پیشگیری و مبارزه با سرطان به عنوان روز ملی مبارزه با سرطان اعلام کرده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: اگر با حساسیت نسبت به سلامتی خود از بروز سرطان تشخیص زودهنگام داشته باشیم، بسیاری از آن‌ها قابل درمان هستند و فرد می‌تواند همچون انسان عادی به زندگی خود ادامه دهد.

وی گفت: در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همزمان با سرتاسر کشور سه سرطان «سرطان سینه در بانوان»، «سرطان دهانه رحم» و «سرطان روده بزرگ» غربالگیری می‌شود.

وی از افراد واجدشرایط خواست برای غربالگری این سه سرطان به پایگاه‌های سلامت سطح استان مراجعه کنند و افزود: خانم‌های ۳۰ تا ۷۰ ساله از نظر سرطان سینه، خانم‌های ۳۰ تا ۶۰ ساله که حداقل یک‌بار ازدواج کرده باشد از نظر سرطان دهانه رحم و همه افراد ۵۰ سال تا ۷۰ سال از نظر سرطان روده بزرگ تحت غربالگری قرار می‌گیرند و اگر علائم مشکوک ابتلا به سرطان داشته باشند برای تشخیص قطعی به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار