یک هزار و ۱۶۸ زوج نابارور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : یک هزار و ۱۶۸ زوج نابارور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت این استان قرار دارند.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه قرارگاه جوانی جمعیت در دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت : طرح جوانی جمعیت به صورت مشترک توسط سازمان بیمه سلامت و دیگر دستگاه‌های ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی با هدف جوانی جمعیت و جلوگیری از شیب تند پیری جمعیت در کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون در استان کرمانشاه یک هزار و ۱۶۸ زوج نابارور تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و برای دریافت خدمات نشان دار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح جوانی جمعیت از آذر ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی شده و تاکنون برای درمان زوج‌های نابارور در این استان بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تحویلیان خاطر نشان کرد: در کرمانشاه ۲ مرکز طرف قرارداد معتضدی و مرکز نازایی جهاد دانشگاهی به زوج‌های نابارور خدمات ارائه می‌دهند و تمام هزینه‌های درمانی این زوج‌ها شامل هزینه تشخیصی، دارویی، اعمال جراحی و… تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

وی گفت: هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد تعرفه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار