شناسایی ۲۰ حوزه تخصصی فناوری در اصفهان

استان اصفهان در بیش از ۲۰ حوزه تخصصی فناوری ظرفیت ویژه دارد و در بیش از نیمی از آن از قطب‌های کشور به شمار می‌آید.

مسئول نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان با بیان اینکه در حال شناسایی حوزه‌هایی هستیم که می‌توانند به عنوان پیشران، تحولی در اقتصاد فناوری و نوآوری ایجاد کنند اظهار کرد: فولاد و موارد پیشرفته، کشاورزی و امنیت غذایی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، صنایع شیمیایی و پتروپالایشی، لاستیک و پلاستیک و قطعه سازی، از جمله حوزه‌هایی هستند که استان اصفهان ظرفیت‌های بزرگی در آن‌ها دارد.

روح‌الله میرزا امیری از تجهیزات پزشکی و سلامت، انرژی‌های نو، انرژی هسته‌ای و کاربرد‌های پیرامونی، صنایع هوانوردی نظامی و غیر نظامی، صنایع نظامی، آب و محیط زیست، صنایع غذایی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق از دیگر حوزه‌های تخصصی فناوری دارای ظرفیت در اصفهان نام برد.

او درباره حمایت‌های نمایندگی استان اصفهان از صنایع پیشرفته گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ماه‌های اخیر، جدی‌تر مورد توجه شرکت‌ها قرار گرفته و هم اکنون در حوزه تجهیزات پزشکی، معدن و صنایع معدنی و حوزه‌های آی‌تی شرکت‌های توانمند متقاضی استفاده از ظرفیت صندوق هستند که در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با میانگین نرخ ترجیحی ۱۰ درصد (۵ تا ۱۵ درصد) اعطا می‌شود که کمتر از شورای پول و اعتبار است.

سقف تسهیلات حمایتی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای هر شرکت، ۱۵ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.