پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

نباید در لایحه موافقتنامه آب و هوایی پاریس تعهدات بیجا داشته باشیم

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: دولت باید لایحه موافقتنامه آب و هوایی پاریس را اصلاح کند و تباید تعهدات بیجا در ارتباط با این موضوع داشته باشیم.

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لایحه موافقتنامه آب و هوایی پاریس گفت: موافقتنامه آب و هوایی پاریس در کمیسیون اصل نود بررسی شده و در مرحله خواندن گزارش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس این لایحه را تصویب کرد و شورای نگهبان آن را رد کرد نظرمان این است که دولت لایحه موافقتنامه آب و هوایی پاریس را برگرداند یا لایحه جدیدی در ارتباط با این موضوع تهیه کند و به مجلس بفرستد تا آن را بررسی کنیم منتهی بر اساس تعهداتی که در کشورهای دیگر متداول است و ما نباید تعهدات بیجا در ارتباط با این موضوع داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: باید اصلاحات دیگری در لایحه موافقتنامه آب و هوایی پاریس انجام شود و دولت باید در لایحه جدید این کار را انجام دهد.

نمایندگان مجلس دهم در ۲۳ آبان ۱۳۹۵ با کلیات لایحه موافقتنامه پاریس با ۱۴۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع موافقت کرده بوند که شورای نگهبان در مورخ ۲۴ آذر همان سال این لایحه را برای رفع ابهام به مجلس بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
موافقت نامه آب و هوا یا هر چیز دیگر! اولین سوالی که مطرح می شود باید این باشد که فایده اش برای ایران چیست؟
سیاستمداران ما وقتی به سمینارهای بین المللی می روند انگار بدهکارند و حتما باید تعهدات را بپذیرند
آخرین اخبار