۵۴ تالاب اردبیل میزبان پرندگان مهاجر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۵۴ تالاب و آبگیر استان اردبیل میزبان پرندگان مهاجری هستند که در این مناطق زمستان‌گذرانی می‌کنند.

حسن قاسم پور گفت: هر چند در برخی از این تالاب‌ها و آبگیرهای استان تداوم سرما و یخبندان را شاهد هستیم اما در شمال استان و تالاب‌های موجود این مناطق پرندگان مهاجر زمستان‌گذرانی می نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گشت و کنترل در این تالاب‌ها را یادآور شد و می گوید: تلاش بر این است تا جلوی شکار غیرمجاز در این مناطق گرفته شده و همچنان ممنوعیت شکار در استان را به درستی اعمال کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ۱۰ روز گذشته ۱۷ شکارچی غیرمجاز با چهار قبضه اسلحه غیرمجاز و هشت اسلحه مجاز دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شدند.

قاسم‌پور از فعالان محیط زیست به ویژه روستاییان خواست تا با پرهیز از شکار غیرمجاز به محض مشاهده چنین افرادی، آنها را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به گفته او، سعی ما بر این است تا با همکاری محیط‌بانان در مناطق مختلف استان جلوی شکار غیرمجاز را گرفته و شرایط ایمن و مناسبی را برای زمستان‌گذارانی پرندگان مهاجر مهیا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پرندگان مهاجر نیز در حال انجام است و اطلاعات و آمار دقیق در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار