استاندار کرمانشاه:

قاچاق کالا، زرنگی و یا زیرکی نیست

استاندار کرمانشاه گفت : قاچاق کالا، زرنگی و یا زیرکی نیست بلکه یک کار ناجوانمردانه در حق کارگران زحمتکش و تولیدکنندگان دلسوز کشور و ضایع کردن حق آنان است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالای استان که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ گفت : قاچاق کالا یک وجه سخت افزاری دارد که باید با جدیت با آن برخورد کرد و در مقابل یک لایه نرم و پنهان دارد که برای مقابله موفق با آن نیازمند کار‌های فرهنگی و خلاقانه هستیم.

وی تاکید کرد: جا انداختن این مفاهیم در جامعه نیازمند همراهی و همیاری دستگاه‌های فرهنگی مانند صداوسیما، اداره ارشاد، آموزش و پرورش، حوزه هنری وسایر دستگاه‌های ذیربط است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: اگر ثابت شود هر کدام از همکاران اداری استان در برخورد با قاچاق کوتاهی و یا احیانا همراهی کرده باشند حتما با آن‌ها بدون اغماض برخورد می‌شود.

صحرایی به نقش مهم آمار در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آمار‌ها و گزارش‌هایی که توسط مدیران ارائه می‌شود باید دقیق و همراه با تحلیل و راهکار‌های خلاقانه باشند، زیرا با توصیف و کلی گویی نمی‌توان تصمیم گیری درست انجام داد.

استاندار کرمانشاه به تجلیل از عشایر و دامداران به عنوان تولیدکنندگان و زحمتکشان استان پرداخت و گفت: دستگاه‌های دولتی باید به نحو مناسب و شایسته‌ای به این عزیزان خدمات ارایه کنند و کاملا حامی آن‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی این سال‌ها افرادی سودجو که زیست عشایری ندارد و ساکن شهر‌ها هستند با استفاده از دفترچه‌های عشایری که در اختیارشان بوده اقدام به دریافت سمهیه آرد یارانه‌ای و یا تسهیلات ارزان قیمت بانکی کرده اند و یا برخی با پوشش به کار قاچاق مبادرت کرده اند.

صحرایی تاکید کرد: این سهمیه ها، یارانه و تسهیلات ارزان قیمت را نظام اسلامی برای حمایت از عشایر واقعی و تولید کننده در نظر گرفته و باید با افراد سودجویی که در حق عشایر ظلم می‌کنند، به شدت برخورد کرد.

وی از عدم وجود یک آمار دقیق از تعداد عشایر واقعی انتقاد کرد و گفت: در این نشست اداره عشایری استان در ابتدا عنوان کرد که ۱۳ هزار خانوار عشایری در استان وجود دارد، ولی در ادامه عنوان شد که این اداره به ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار خدمات را ارائه می‌دهد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این فاصله سه هزار خانواری قابل قبول نیست و برای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های حمایت از عشایر واقعی، باید این آمار حتما با دقت راستی آزمایی شوند.

وی افزود: اداره عشایری موظف است تا ۱۰ روز آینده آمار دقیق عشایر فعال و واقعی را شناسایی و ارائه دهد.

صحرایی یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه قاچاق را موضوع سوخت دانست و گفت: در این زمینه نشست‌های کارشناسی با مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و زیر مجموعه‌های آن برگزار کرده‌ایم و یک برنامه مناسب و هوشمندانه برای کنترل قاچاق در این حوزه به زودی به اجرا گذاشته می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار