برف روبی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان بارش های ۲ روز اخیر حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

آقای رسول زاده با بیان اینکه گروه‌های راهداری در راه‌های استان آذربایجان شرقی مشغول برف روبی و نمک و شن پاشی هستند گفت: طی ۲ روز گذشته حدود یک هزار تن مخلوط نمک و شن برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه‌های استان باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، اظهار داشت: در این بازه زمان بیشترین میزان برف روبی در آزادراه تبریز - زنجان، هریس، بستان آباد، ملکان و هشترود انجام شد.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون مشکل خاصی در راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان وجود ندارد ولی با توجه به تداوم بارش ها در روز‌های آینده رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برف گیر احتیاط کنند.

آقای رسول زاده ادامه داد: راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی استان نیز آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و راهداران برای افزایش ایمنی عبور و مرور و ارائه خدمات به کاربران راه‌ها با مسئولان استانی و شهرستانی، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی همکاری تنگاتنگی دارند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار