آغاز فاز دوم واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز فاز دوم واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در کرمانشاه خبر داد.

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین استان کرمانشاه در برابر بیماری تب برفکی که از ۱۵ دی ماه آغاز شده، در حال حاضر فاز دوم آن در حال انجام است.

وی افزود: برای پیشگیری از این بیماری در دام ها، در طول سال در ۲ نوبت تابستان و زمستان واکسیناسیون انجام می‌شود و جمعیت دام‌های سبک و سنگین در برابر این بیماری ایمن می‌شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در فاز دوم مایه کوبی دام‌ها در برابر تب برفکی، دام‌های سنگین روستایی و واحد‌های صنعتی و همچنین دام‌های سبک روستا‌ها و عشایر در این مرحله واکسینه خواهند شد.

وی ادامه داد: روز گذشته تیم‌های مایه کوب برای واکسیناسیون دام عشایری به استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان اعزام شده اند و بیش از ۵۰۰ هزار راس دام خارج از استان در این مرحله در برابر تب برفکی واکسینه می‌شوند.

یارویسی گفت: دام‌های سبک و سنگین داخل استان نیز در این مرحله واکسینه خواهند شد و پیش بینی می‌شود تا ۱۵ اسفند حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین استان را علیه این بیماری ایمن کنیم و در حوزه دام سبک حدود سه میلیون راس دام سبک در برابر تب برفکی واکسینه شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار